Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİşler Sevindi, Meltem
dc.contributor.authorAkalın, Atilla
dc.date.accessioned2023-10-08T13:34:29Z
dc.date.available2023-10-08T13:34:29Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn1306-7885
dc.identifier.issn2602-3016
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5823
dc.description.abstractHeidegger's philosophical project is generally seen as atheoretical and anti-logical because he remarked on the subjective conditions of knowledge and the everydayness of human behaviors. To him, Dasein's everyday reasoning is coercively and inevitably framed by the present-at-hand modes of understanding. Heidegger alerts us about the possible origins of present-at-hand modes of everyday experience. One of them is Das Man that, is associated with a categorical otherness for Heidegger. It can be regarded as an origin of the primordial scheme of experiences for Dasein that takes those experiences for granted as an axiological ground for their lives in the World. Heidegger sees that process as an inauthentic condition for Dasein's fundamental character. Everyday reasoning generates a variety of present-at-hand instruments to understand and interpret the World and Dasein itself; thus, Dasein moves between Das Man and authentic modes. With a Heideggerian approach, this article observes how the characters in the film Druk take themselves out of Das Man and go into the authentic mode and how they do this through alcohol. The primary data source is Druk and the four teacher characters in the film. In the movie, alcohol is not a readyto-hand object but a tool motivating its users and pushing them to perform. It is an example equivalent to the Heideggerian analogy of the hammer. The movie is a well-fitting example of the Heideggerian position with the story of four teachers who experiment with having a certain amount of alcohol in their blood to achieve a better version of themselves.en_US
dc.description.abstractHeidegger’in felsefi projesi genellikle, insan davranışlarının gündelik karakteri ve bilginin öznel koşullarına dair açıklamalarından ötürü, ateorik ve anti-mantıksal olarak görülür. Ona göre, Dasein’in günlük akıl yürütmesi, elde-mevcut anlayış biçimleri üzerinden kaçınılmaz bir biçimde çerçevelenir. Heidegger gündelik deneyimin el-altında-bulunma biçimlerinin olası kökenleri konusunda bizi uyarır. Bunlardan biri Das Man'dır (Onlar). Das Man, Heidegger için kategorik bir ötekilikle ilişkilidir. Dasein için deneyimlerin ilksel şemasının bir kökeni olarak görülebilir. Dasein bu deneyimleri Dünya'daki yaşamları için aksiyolojik bir zemin olarak kabul eder. Heidegger bu süreci Dasein'ın temel karakteri için otantik olmayan bir koşul olarak görür. Gündelik akıl yürütme, Dünya'yı ve Dasein'ın kendisini anlamak ve yorumlamak için el altında bulunan çeşitli araçlar üretir; böylece Dasein, Das Man ve otantik modlar arasında hareket eder. Bu makale Heideggerci bir yaklaşımla Druk (2020) filmindeki karakterlerin kendilerini Das Man içerisinden çıkararak otantik moda geçmelerini ve bunu alkol üzerinden gerçekleştirmelerini gözlemlemiştir. Betimsel analiz yönteminin kullanıldığı bu çalışmada temel veri kaynağı olarak Thomas Vinterberg’in yönetmenliğini yaptığı Druk filmi ve filmin içerisinde yer alan dört öğretmen karakter ele alınmıştır. Filmde alkol el-altındaolan obje olarak değil kullanıcılarını motive eden ve onları performans göstermeye iten bir araç olarak yer alır ve Heideggerci “çekiç” benzetmesine eşdeğer bir örnektir. Film, kendilerinin daha iyi bir versiyonunu elde etmek için kanlarında belirli bir miktarda alkol bulundurmayı deneyen dört öğretmenin hikâyesi ile Heideggerci pozisyonun çok iyi uyum sağlayan bir örneğidir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherSakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.isversionof10.17550/akademikincelemeler.1246395en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectHeideggeren_US
dc.subjectDas Manen_US
dc.subjectDaseinen_US
dc.subjectAuthenticityen_US
dc.subjectDruken_US
dc.subjectHeideggeren_US
dc.subjectDas Manen_US
dc.subjectDaseinen_US
dc.subjectOtantikliken_US
dc.subjectKörkütüken_US
dc.titleDruk (2020) Movie as an Example of Authentic Way of Being: A Heideggerian Approachen_US
dc.title.alternativeOtantik Varoluş Biçiminin Bir Örneği Olarak Körkütük (2020) Filmi: Heideggerci Yaklaşımen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAkademik İncelemeler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0002-8429-8574en_US
dc.authorid0000-0002-8385-5287en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage207en_US
dc.identifier.endpage215en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorİşler Sevindi, Meltem
dc.institutionauthorAkalın, Atilla


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess