Sırt Çantalı Gezginlerin Unutulmaz Yemek Deneyiminin Tekrar Ziyaret Niyeti Üzerindeki Etkisi
Abstract
Yeni turistik ürünlerin ortaya çıkartılması ve mevcut turistik ürünlerin çeşitliliğindeki farklılaşma genel
olarak turistlerin ilgisini çekmektedir. Özellikle destinasyonların kendine has yiyecekleri, yiyeceklerin
hazırlanış ve sunum şekilleri turistlerde merak uyandırmaktadır. Bu destinasyonlarda yaşanan
deneyimler hatıralarda önemli yer tutmakta bu da tekrarlı olarak deneyim yaşandığı destinasyona
ziyareti etkilemektedir. Bu araştırma, sırt çantalı gezginlerin ziyaret ettikleri destinasyonlarda
yaşadıkları unutulmaz yemek deneyimlerinin tekrar ziyaret niyeti üzerinde etkisinin olup olmadığını
tespit etmeye yöneliktir. Araştırmanın evrenini sırt çantalı gezginler oluşturmaktadır. Fakat turizm
istatistiklerinde sırt çantalı gezginlere ilişkin herhangi bir istatistik bulunmadığı için araştırmanın
evreni tam olarak bilinememektedir. Bu yüzden araştırma sorunsalına uygun olduğu ve belirli
özelikleri taşıyan kişileri örnekleme dahil etmek istendiği için amaçlı örneklem tercih edilmiştir. Buna
ilaveten sırt çantalı gezginlerin sayısının kesin olarak bilinmemesi ve bu gezginlere ulaşmanın zor
olması nedeniyle kartopu örneklem tercih edilerek 318 gezgin araştırmaya dahil edilmiştir.
Araştırmanın verileri nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği ile internet üzerinden toplanmış
ve araştırma problemine ilişkin ortaya atılan hipotezlerin testinde regresyon analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre sırt çantalı gezginlerde unutulmaz yemek deneyimi boyutlarından yerel
kültür, zindelik ve anlamlılık ile bilginin tekrar ziyaret niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir. The emergence of new touristic products and differentiation in the diversity of existing touristic
products generally attract the attention of tourists. Especially the unique foods of the destinations,
the preparation and presentation styles of the foods arouse curiosity in tourists. Experiences in these
destinations have an important place in memories, which affects the repeated visit to the destination
where the experience is experienced. This study aims to determine whether the memorable dining
experiences of backpackers in the destinations they visit have an effect on their revisit intention. The
population of the study consists of backpacker travelers. However, the population of the study is not
known exactly because there are no statistics on backpackers in tourism statistics. Therefore,
purposive sampling was preferred because it is suitable for the study problem and it is desired to
include people with certain characteristics in the sample. In addition, since the exact number of
backpackers is not known and it is difficult to reach these travelers, snowball sampling was preferred
and 318 travelers were included in the study. The data of the study were collected over the internet
using the survey method and regression analysis was used to test the hypotheses about the study
problem. According to the results of the study, it has been determined that the local culture, vitality
and meaningfulness and knowledge, which wer the dimensions of the memorable dining experience,
are effective on the intention to revisit in backpackers.
Volume
7Issue
2Collections
The following license files are associated with this item: