Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİnan, Ramazan
dc.contributor.authorKılıç, Burhan
dc.contributor.authorUrlu, Hakan
dc.date.accessioned2023-09-28T19:40:08Z
dc.date.available2023-09-28T19:40:08Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2602-3008
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5688
dc.description.abstractYeni turistik ürünlerin ortaya çıkartılması ve mevcut turistik ürünlerin çeşitliliğindeki farklılaşma genel olarak turistlerin ilgisini çekmektedir. Özellikle destinasyonların kendine has yiyecekleri, yiyeceklerin hazırlanış ve sunum şekilleri turistlerde merak uyandırmaktadır. Bu destinasyonlarda yaşanan deneyimler hatıralarda önemli yer tutmakta bu da tekrarlı olarak deneyim yaşandığı destinasyona ziyareti etkilemektedir. Bu araştırma, sırt çantalı gezginlerin ziyaret ettikleri destinasyonlarda yaşadıkları unutulmaz yemek deneyimlerinin tekrar ziyaret niyeti üzerinde etkisinin olup olmadığını tespit etmeye yöneliktir. Araştırmanın evrenini sırt çantalı gezginler oluşturmaktadır. Fakat turizm istatistiklerinde sırt çantalı gezginlere ilişkin herhangi bir istatistik bulunmadığı için araştırmanın evreni tam olarak bilinememektedir. Bu yüzden araştırma sorunsalına uygun olduğu ve belirli özelikleri taşıyan kişileri örnekleme dahil etmek istendiği için amaçlı örneklem tercih edilmiştir. Buna ilaveten sırt çantalı gezginlerin sayısının kesin olarak bilinmemesi ve bu gezginlere ulaşmanın zor olması nedeniyle kartopu örneklem tercih edilerek 318 gezgin araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmanın verileri nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği ile internet üzerinden toplanmış ve araştırma problemine ilişkin ortaya atılan hipotezlerin testinde regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre sırt çantalı gezginlerde unutulmaz yemek deneyimi boyutlarından yerel kültür, zindelik ve anlamlılık ile bilginin tekrar ziyaret niyeti üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe emergence of new touristic products and differentiation in the diversity of existing touristic products generally attract the attention of tourists. Especially the unique foods of the destinations, the preparation and presentation styles of the foods arouse curiosity in tourists. Experiences in these destinations have an important place in memories, which affects the repeated visit to the destination where the experience is experienced. This study aims to determine whether the memorable dining experiences of backpackers in the destinations they visit have an effect on their revisit intention. The population of the study consists of backpacker travelers. However, the population of the study is not known exactly because there are no statistics on backpackers in tourism statistics. Therefore, purposive sampling was preferred because it is suitable for the study problem and it is desired to include people with certain characteristics in the sample. In addition, since the exact number of backpackers is not known and it is difficult to reach these travelers, snowball sampling was preferred and 318 travelers were included in the study. The data of the study were collected over the internet using the survey method and regression analysis was used to test the hypotheses about the study problem. According to the results of the study, it has been determined that the local culture, vitality and meaningfulness and knowledge, which wer the dimensions of the memorable dining experience, are effective on the intention to revisit in backpackers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMurat BAYRAMen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.32572/guntad.1298945en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSırt Çantalı Gezginleren_US
dc.subjectUnutulmaz Yemek Deneyimien_US
dc.subjectTekrar Ziyaret Niyetien_US
dc.subjectBackpackersen_US
dc.subjectMemorable Food Experienceen_US
dc.subjectRevisit Intentionen_US
dc.titleSırt Çantalı Gezginlerin Unutulmaz Yemek Deneyiminin Tekrar Ziyaret Niyeti Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Impact of Backpackers' Memorable Dining Experience on Revisit Intentionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofGüncel Turizm Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-9970-5718en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1136-5107en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-1747-8209en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage602en_US
dc.identifier.endpage620en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorİnan, Ramazan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess