Alman Tüketicilerin Türk Malı Satın Alma Niyetleri: Ülke İmajı ve Tüketici Etnosentrizminin Etkileri Üzerine Bir Araştırma
Abstract
Türkiye’nin geldiği aşama ve ulaşmak istediği konum itibari ile uluslararası pazarda rekabet
gücünü koruyabilmesi için, tüketicilerin Türk mallarına karşı tutumlarının daha iyi anlaşılması
gerekmektedir. Bu araştırma, uluslararası pazarlardaki tüketicilerin Türkiye’de üretilen ürünlere
yönelik tutumlarını şekillendiren faktörlere ilişkin mevcut bilgi birikimini artırmayı hedeflemektedir.
Bu hedefe yönelik olarak araştırma, Türkiye için en önemli dış pazarlardan biri olan Almanya
pazarındaki tüketicilerin zihnindeki Türkiye imajının ve tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin Türk
malı satın alma eğilimlerine etkilerini incelemeye odaklanmıştır. Bu kapsamda Almanya’nın 4 farklı
şehrinde toplam 405 tüketici üzerinde bir anket çalışması uygulanmıştır. Analizler, Alman
tüketicilerin Türkiye’nin gelişmişlik seviyesi ve sahip olduğu işgücü kalitesi hakkındaki inançlarının
Türk mallarına yönelik tutumları etkilediğini ortaya koymaktadır. Sonuçlar ayrıca, etnosentrik
eğilimleri yüksek Alman tüketicilerin Türk ürünlerinin işçilik, tasarım, dayanıklılık gibi özellikleri
hakkında nispeten daha olumsuz değerlendirmeler yaptıklarını göstermiştir. Tüm araştırma bulguları
detayları ile tartışılmış, gelecek araştırmalar için öneriler sunulmuştur. Considering Turkey’s current position and future goals, to remain competitive in the
international markets, consumer attitude towards Turkish products should be understood. This study
aims to increase available knowledge about factors which contribute to attitude of consumers at international market towards products produced in Turkey. Fort his aim, the study focuses on
analyzing the effect of Turkey image of consumers in German market, one of the most important
foreign markets for Turkey, and consumer ethnocentric tendency on their intention of purchasing
Turkish goods. Within this scope, a survey study was carried out on 405 consumers in 4 different cities
of Germany. Analyses revealed that the beliefs of German consumers about development level and
labor quality of Turkey influence their attitude towards Turkish products. Results also show that
German consumers who have high ethnocentric tendency make rather negative evaluations about
workmanship, design, durability of Turkish goods. All findings of study were discussed in details and
suggestions were provided for future studies.
Volume
0Issue
22Collections
The following license files are associated with this item: