Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDursun, İnci
dc.contributor.authorTümer Kabadayı, Ebru
dc.contributor.authorCeylan, Kutalmış Emre
dc.date.accessioned2023-09-27T08:59:09Z
dc.date.available2023-09-27T08:59:09Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.issn2148-029X
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5670
dc.description.abstractTürkiye’nin geldiği aşama ve ulaşmak istediği konum itibari ile uluslararası pazarda rekabet gücünü koruyabilmesi için, tüketicilerin Türk mallarına karşı tutumlarının daha iyi anlaşılması gerekmektedir. Bu araştırma, uluslararası pazarlardaki tüketicilerin Türkiye’de üretilen ürünlere yönelik tutumlarını şekillendiren faktörlere ilişkin mevcut bilgi birikimini artırmayı hedeflemektedir. Bu hedefe yönelik olarak araştırma, Türkiye için en önemli dış pazarlardan biri olan Almanya pazarındaki tüketicilerin zihnindeki Türkiye imajının ve tüketicilerin etnosentrik eğilimlerinin Türk malı satın alma eğilimlerine etkilerini incelemeye odaklanmıştır. Bu kapsamda Almanya’nın 4 farklı şehrinde toplam 405 tüketici üzerinde bir anket çalışması uygulanmıştır. Analizler, Alman tüketicilerin Türkiye’nin gelişmişlik seviyesi ve sahip olduğu işgücü kalitesi hakkındaki inançlarının Türk mallarına yönelik tutumları etkilediğini ortaya koymaktadır. Sonuçlar ayrıca, etnosentrik eğilimleri yüksek Alman tüketicilerin Türk ürünlerinin işçilik, tasarım, dayanıklılık gibi özellikleri hakkında nispeten daha olumsuz değerlendirmeler yaptıklarını göstermiştir. Tüm araştırma bulguları detayları ile tartışılmış, gelecek araştırmalar için öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractConsidering Turkey’s current position and future goals, to remain competitive in the international markets, consumer attitude towards Turkish products should be understood. This study aims to increase available knowledge about factors which contribute to attitude of consumers at international market towards products produced in Turkey. Fort his aim, the study focuses on analyzing the effect of Turkey image of consumers in German market, one of the most important foreign markets for Turkey, and consumer ethnocentric tendency on their intention of purchasing Turkish goods. Within this scope, a survey study was carried out on 405 consumers in 4 different cities of Germany. Analyses revealed that the beliefs of German consumers about development level and labor quality of Turkey influence their attitude towards Turkish products. Results also show that German consumers who have high ethnocentric tendency make rather negative evaluations about workmanship, design, durability of Turkish goods. All findings of study were discussed in details and suggestions were provided for future studies.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBandırma Onyedi Eylül Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.11611/JMER216en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMenşe ülke etkisien_US
dc.subjectÜlke imajıen_US
dc.subjectTüketici etnosentrizmien_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectAlmanyaen_US
dc.subjectTürk malıen_US
dc.subjectCountry of origin effecten_US
dc.subjectCountry imageen_US
dc.subjectConsumer ethnocentrismen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectGermanyen_US
dc.subjectMade in Turkeyen_US
dc.titleAlman Tüketicilerin Türk Malı Satın Alma Niyetleri: Ülke İmajı ve Tüketici Etnosentrizminin Etkileri Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeGerman Consumers’ Intention of Purchasing Turkish Products: A Study on The Effects of Country Image and Consumer Ethnocentricismen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofYönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-2419-8985en_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage328en_US
dc.identifier.endpage347en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorCeylan, Kutalmış Emre


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess