dc.contributor.author | Çavuşoğlu, İsmet | |
dc.date.accessioned | 2023-09-09T09:36:00Z | |
dc.date.available | 2023-09-09T09:36:00Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 2718-1057 | |
dc.identifier.issn | 2791-7665 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5478 | |
dc.description.abstract | Giriş ve Çalışmanın Amacı: Bu çalışma ile Dünya’da ve ülkemizdeki geleneksel, özel ve çağdaş
müzelerin çeşitliliklerinden yola çıkarak, dikkatleri Londra’daki çok özel bir aile koleksiyonunun oluşum
süreçleri ve özelliklerinden de bahsederek, beş jenerasyon aile boyu ilgi alanları olarak sanatı ve sanatçıyı
desteklemek olan koleksiyoncuların zengin bir koleksiyon biriktirerek müze kurma hayallerinden
bahsetmektir. 120 yıl süren bu çalışma dünyada örnek olabilecek niteliktedir.
Kavramsal/Kuramsal Çerçeve: Wallace Collection Müzesi hakkındaki bilgiler, genelde müzede
yerinde yapılan gözlem ve incelemeler ile müze kaynaklarından yararlanmak suretiyle oluşturulmuştur.
Ayrıca metin, sanatın tarihsel sürecinde ortaya çıkan yaklaşımlar ışığında hazırlanmıştır.
Yöntem: Wallace ailesi, yüksek eğitimli, varlıklı, sanata yatırım yapan ve sanatseverliği ile bilinen ve
yaşadıkları dönemin ünlü sanatçılarının atölyelerini ziyaret ederek yüzlerce sanat eseri satın almıştır. Bütün
bunlar yaşam serüvenleri olmuştur. Makale; koleksiyonda yer alan eserler ve sanatçılar yerinde
araştırılarak, görsellerle desteklenerek oluşturulmuştur.
Bulgular: Yüksek eğitim seviyesi, güçlü irade ve sanatseverlik/koleksiyonculuk yaşam amacı olunca,
beş nesil devam eden çalışmalar, nihayet müzeye dönüşmüş ve hedeflenen neticeye ulaşılmıştır. Tüm
zenginliklerini bu doğrultuda kullandıkları görülmüştür.
Sonuç: Koleksiyonerlik günümüzde de gelişmiş olup, varlıklı ve entelektüel kişiler arasında yaygınlık
kazanmıştır. Sanatı ve sanatçıyı desteklemek yüksek bir hedeftir. Ülkemizde de bu tür müzeler mevcuttur.
Bunlar genelde resim-heykel müzeleri olarak faaliyet gösterirler. Koleksiyonculuk örneği olarak beş neslin
büyük bir birikimini içeren Wallace Collection bir Wallace Vakfı müzesi olarak yüzlerce eseri barındırmakta
ve izleyiciye sunmaktadır. Wallace Collection’un içerisinde Dünya sanatının ünlü isimlerinden Titian,
Rembrandt, Rubens, Van Dyck, Canaletto, Boucher, Teniers, Frans Hals, Murillo, Velazquez, Turner
eserlerinin yanı sıra Hooch’ın baş yapıtları ve Domenichino, Cima, Daddi, Reni, Rosa, Thomas
Gainsborough, Jozshua, Reynold, Antoine Watteau, Nicolas Lancret, Jan Steen, Albert Cutyp ve Guardis
gibi sanatçıların resimleri yer almaktadır. Eserler, 1760–1880 yılları arasında 4 kuşak Marquess of Hertford’lar ile Sir Richard Wallace ve eşi Lady Wallace tarafından satın alma yöntemiyle biriktirilmiştir. Son olarak Lady
Wallace’nin de vefatından sonra ailede sekreter olarak çalışan Sir John Murray Scott tarafından tüm
organizasyonlar ve gerekenler yapılarak, Wallace Colletion, müze olarak 1900 yılında ziyarete açılmıştır.
Bu idealist insanlar şuna inanıyorlardı:’ Resim ve heykelin görevi artık müzeleri doldurmak olmayacaktır.
Devlet de, özel kişiler de sanatı koruyacak, büyük yapılarda, alanlarda v.b yerlere uyan resim ve heykeller
bulunacaktır…’ (Ficher E. 2003, S.146). Söz konusu müze, dünyada eşine rastlanamayacak kadar
önemlidir. Dünyanın en önemli aile koleksiyonlarından biridir ve zengin bir aile sanat koleksiyonudur.
Müzenin koleksiyonu birçok devlet resim-heykel müzesinden daha geniş kapsamlı ve ve sanatı yaymak
açısından da önemlidir. Sonuç olarak Wallace Collection Londra, İngiltere için olduğu kadar tüm dünya
için de çok önemli olup, ziyaret edilmesi gereken ve farklı özellikleri olan çok çeşitli ve ünlü sanat eserlerini
sergileyen dönemsel bir aile koleksiyon müzesidir. | en_US |
dc.description.abstract | The Purpose of the Study: In this study, based on the diversity of traditional, private and
contemporary museums in the world and in our country, by mentioning the formation processes and
features of a very special family collection in London, the rich collection of collectors, whose interests are
to support art and artists for five generations of family is to talk about the dreams of establishing a museum
by collecting a collection. This 120-year-long study is exemplary in the world.
Literature Review/Background: The information about the Wallace Collection Museum has
generally been created by making use of on-site observations and examinations in the museum and
museum resources. In addition, the text has been prepared in the light of the approaches that emerged
in the historical process of art.
Method: The Wallace family visited the workshops of famous artists of their time, who were highly
educated, wealthy, invested in the arts and known for their art lover, and purchased hundreds of works
of art. All these have been adventures of life. Article; The works and artists in the collection were
researched on site and supported by visuals.
Results: When high education level, strong will and art lover/collection became the purpose of life,
the works that continued for five generations finally turned into a museum and the targeted result was
achieved. It was seen that they used all their wealth in this direction.
Conclusion: Collecting has also developed today and has become widespread among wealthy
and intellectual people. Supporting art and the artist is a high goal. There are also such museums in our
country. These generally operate as painting-sculpture museums. As an example of collecting, the
Wallace Collection, which contains a great accumulation of five generations, houses hundreds of works
as a Wallace Foundation museum and presents them to the audience. The Wallace Collection includes
works by Titian, Rembrandt, Rubens, Van Dyck, Canaletto, Boucher, Teniers, Frans Hals, Murillo, Velazquez, Turner, Hooch's masterpieces and Domenichino, Cima, Daddi, Reni, Rosa. , Thomas Gainsborough,
Jozshua, Reynold, Antoine Watteau, Nicolas Lancret, Jan Steen, Albert Cutyp and Guardis. The works
were collected by 4 generations of Marquess of Hertfords and Sir Richard Wallace and his wife Lady
Wallace between 1760 and 1880 by purchasing method. Finally, after the death of Lady Wallace, Sir John
Murray Scott, who was working as a secretary in the family, made all the organizations and necessary,
and the Wallace Collection was opened to visitors in 1900 as a museum. These idealistic people believed:
‘The task of painting and sculpture will no longer be to fill museums. Both the state and private individuals
will protect art, and large buildings, areas, etc. will have paintings and sculptures that fit the places…”
(Ficher E. 2003, p.146). The museum in question is so important that it cannot be seen in the world. It is one
of the most important family collections in the world and is a rich family art collection. The collection of
the museum is more comprehensive than many state painting-sculpture museums and is important in
terms of spreading the art. As a result, Wallace Collection London is a periodical family collection museum
displaying a wide variety of famous and distinctive works of art that are of great importance to the UK as
well as to the whole world and must be visited. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.56590/stdarticle.1163367 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Wallace | en_US |
dc.subject | eser | en_US |
dc.subject | koleksiyon | en_US |
dc.subject | koleksiyoner | en_US |
dc.subject | müze | en_US |
dc.subject | sanatçı | en_US |
dc.subject | work | en_US |
dc.subject | collection | en_US |
dc.subject | collector | en_US |
dc.subject | museum | en_US |
dc.subject | artist | en_US |
dc.title | Londra’da Bir Aile Müzesi Olan Wallace Collection’un Özellikleri | en_US |
dc.title.alternative | The Characteristics of the Wallace Collection, a Family Museum in London | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | ART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.department | Güzel Sanatlar Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-0829-3277 | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 179 | en_US |
dc.identifier.endpage | 203 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Çavuşoğlu, İsmet | |