dc.contributor.author | Öztürk, Mustafa Adil | |
dc.contributor.author | Kanca, Leyla | |
dc.date.accessioned | 2023-09-09T06:44:48Z | |
dc.date.available | 2023-09-09T06:44:48Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 2718-1057 | |
dc.identifier.issn | 2791-7665 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5475 | |
dc.description.abstract | The Purpose of Study: This article aims to understand the compositional methods used in the
propaganda. In this sense, the central theme of this study is to understand how heroism was portrayed in
the posters of the Great War propaganda in the United States.
Literature Review/Background: The way heroism is portrayed in the Great War propaganda posters
is the main topic of this paper. Propaganda in this sense is understood as a means aimed at manipulating
information so that public opinion conforms to the propagandist's intentions.
Method: In this paper, it is believed that the study of posters depicting heroism will deepen the
study of propaganda and its use as an instrument of deception. Because the phenomenon of heroism
occupies an important place in cultures, it has been discussed in detail in a separate section. The posters
discussed in the study were analyzed using the semiotic analysis of Roland Barthes.
Results: The depiction of heroism on the Great War propaganda posters underpins its narratives in
both direct and indirect expression. The direct messages of heroism were mainly accompanied by slogans
that combined religious idealism, morality, a noble cause, honor, and justice. The indirect messages, on
the other hand, were associated with themes of unity, desirability, journey, and duty. In addition, the
depiction of heroism was directed at women and children, who were referred to as the 'home front.'
Conclusion: In poster propaganda in the United States, the distinction between good as 'our' side
and evil as 'their' side is obvious. It has been noted that the use of heroism in propaganda posters at the
most critical moments of the Great War was a crucial element, as its depiction reduced the war to an
abstract metaphor rather than conveying the harsh reality of war. | en_US |
dc.description.abstract | Giriş ve Çalışmanın Amacı: Bu makale, Birinci Dünya Savaşı sırasında propaganda afişlerinde
kullanılan kompozisyon yöntemlerini anlamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda, afiş propagandasında
kahramanlığın nasıl tezahür ettiği bu çalışmanın ana temasını oluşturmaktadır.
Kavramsal/Kuramsal Çerçeve: Büyük Savaş propaganda afişlerinde kahramanlığın tasvir ediliş
biçimi bu çalışmanın ana konusudur. Bu anlamda propaganda, kamuoyunun propagandacının
niyetlerine uyması için bilgiyi manipüle etmeyi amaçlayan bir araç olarak anlaşılmaktadır.
Yöntem: Bu çalışmada, kahramanlığı tasvir eden afişlerin incelenmesinin, propaganda ve onun bir
aldatma aracı olarak kullanımı konusundaki çalışmaları derinleştireceğine inanılmaktadır. Kahramanlık
olgusu kültürlerde önemli bir yer tuttuğu için ayrı bir bölümde ayrıntılı olarak ele alınmıştır. Çalışmada ele
alınan afişler Roland Barthes’ın göstergebilimsel analizi kullanılarak analiz edilmiştir.
Bulgular: Büyük Savaş propaganda afişlerindeki kahramanlık tasviri, hem doğrudan hem de dolaylı
anlatımıyla anlatılarının temelini oluşturmaktadır. Doğrudan kahramanlık mesajlarına çoğunlukla dini
idealizm, ahlak, asil bir dava, onur ve adaleti birleştiren sloganlar eşlik etmiştir. Dolaylı mesajlar ise birlik,
arzu edilirlik, yolculuk ve görev temalarıyla ilişkilendirilmiştir. Buna ek olarak, kahramanlık tasvirleri 'ev
cephesi' olarak adlandırılan kadın ve çocuklara yönelik olmuştur.
Sonuç: Amerika Birleşik Devletleri'ndeki poster propagandasında, 'bizim' taraf olarak iyi ile 'onların'
tarafı olarak kötü arasındaki ayrım çok açıktır. Büyük Savaş'ın en kritik anlarında propaganda afişlerinde
kahramanlığın kullanılmasının çok önemli bir unsur olduğu, zira bunun savaşın sert gerçekliğini aktarmak
yerine savaşı soyut bir metafora indirgediği belirtilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.56590/stdarticle.1202551 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Great War | en_US |
dc.subject | Propaganda | en_US |
dc.subject | Poster Art | en_US |
dc.subject | Semiology | en_US |
dc.subject | Heroism | en_US |
dc.subject | Visual Culture | en_US |
dc.subject | Büyük Savaş | en_US |
dc.subject | Propaganda | en_US |
dc.subject | Afiş Sanatı | en_US |
dc.subject | Göstergebilim | en_US |
dc.subject | Kahramanlık | en_US |
dc.subject | Görsel Kültür | en_US |
dc.title | Examining the Use of Heroism as a Method of Persuasion in the Great War Propaganda—The Case of United States of America Posters | en_US |
dc.title.alternative | Büyük Savaş Propagandasında Kahramanlığın Bir İkna Yöntemi Olarak Kullanımının İncelenmesi— Amerika Birleşik Devletleri Posterleri Örneği | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | ART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-5195-5187 | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-7940-5144 | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 87 | en_US |
dc.identifier.endpage | 109 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |