dc.contributor.author | Savaş, Sezgin | |
dc.date.accessioned | 2023-09-08T21:07:53Z | |
dc.date.available | 2023-09-08T21:07:53Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 2718-1057 | |
dc.identifier.issn | 2791-7665 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5474 | |
dc.description.abstract | The Purpose of the Study: This study explores the relationship between corporate social
responsibility and art as well as the consideration of art as a topic of interest in terms of corporate social
responsibility. Corporations devise various corporate social responsibility projects.
Literature Review/Background: Art is an essential part of these projects. Art forms the basis of
society, constitutes reality, and plays a significant role in the upbringing of the individuals who adopt a
sensitive, solution-oriented, consistent, conscious, and critical approach to social issues. Art is an
instrument of transformation which has a positive impact on the society.
Method: The study provides the relevant literature review on the topic and establishes a connection
between corporate social responsibility and art. The tendency of corporations to be involved in the
activities of art as part of corporate social responsibility is discussed through the exploration of the
inclinations of corporations at a macro scale.
Results: The study examines the emergence and the importance of the concept of social
responsibility in order to discuss the present-day scope of corporate social responsibility in more detail.
The study puts art under scrutiny as a wide area of responsibility attributed to corporations as well as the
tendency of corporations to support art because of its social role.
Conclusion: The study shows that corporate social responsibility and art are closely related. It also
lays bare that corporations are indeed interested in the involvement in the activities of art and this is
caused by the factors such as personal views, needs and expectations of the society. | en_US |
dc.description.abstract | Giriş ve Çalışmanın Amacı: Bu çalışma, kurumsal sosyal sorumluluk ile sanat arasında bağlantı ve
sanatın kurumlar tarafından bir kurumsal sosyal sorumluluk konusu olarak benimsenmesinin önemi üzerinde
durulmasına odaklanmaktadır.
Kavramsal/Kuramsal Çerçeve: Kurumlar pek çok farklı konuda kurumsal sosyal sorumluluk projeleri
üretmektedir. İlgili projeler kapsamında öne çıkan konulardan biri de sanat olarak karşımıza çıkmaktadır.
Sanat bir toplumun temelini oluşturmakta, gerçekliği inşa etmekte, toplumsal sorunlara daha yüksek
oranda duyarlı, çözüm odaklı, tutarlı, bilinçli ve eleştirel bireylerin yetişmesinde önemli bir rol oynamaktadır.
Sanat toplumu ve geleceği olumlu anlamda dönüştürmenin/şekillendirmenin bir aracı olarak
konumlanmaktadır.
Yöntem: Çalışmada konu ile ilgili literatür taranmış ve kurumsal sosyal sorumluluk ile sanat arasında
bağlantı kurulmuştur. Kurumların sahip oldukları eğilimler makro düzlemde ele alınarak kurumların kurumsal
sosyal sorumluluk konusunda sanat uygulamalarına yönelme eğilimleri tartışılmıştır.
Bulgular: Çalışmada, sosyal sorumluluk anlayışının ortaya çıkış temelleri ve önemi irdelenmiş, ilgili
kavramın kurumlar üzerinden sorgulanması gerçekleştirilmiş ve kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının
günümüzdeki kapsamı tartışılmıştır. Günümüzde kurumlara geniş çerçevede atfedilen sorumluluk
alanlarından biri olan sanat değerlendirmeye tabi tutulmuş, sanatın toplumsal rolü kapsamında kurumlar
tarafından desteklenme eğiliminin temelleri irdelenmiştir.
Sonuç: Çalışmada kurumsal sosyal sorumluluk ile sanat arasında yakın bir ilişki bulunduğu
görülmüştür. Kurumların sanat ile ilgilenme eğilimlerinin varlığı ortaya koyularak bu eğilimin nedenleri
arasında toplumsal beklenti, toplumların ihtiyaçları ve kişisel görüşlerin olduğu belirtilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Social Responsibility | en_US |
dc.subject | Corporate Social Responsibility | en_US |
dc.subject | Corporation and Society | en_US |
dc.subject | Art and Society | en_US |
dc.subject | Social Impact | en_US |
dc.subject | Sosyal Sorumluluk | en_US |
dc.subject | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | en_US |
dc.subject | Kurum ve Toplum | en_US |
dc.subject | Sanat ve Toplum | en_US |
dc.subject | Toplumsal Etki | en_US |
dc.title | A Study on the Relationship between Corporate Social Responsibility and Art | en_US |
dc.title.alternative | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sanat Bağlantısı Üzerine Bir Değerlendirme | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | ART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.department | İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-2141-1055 | en_US |
dc.identifier.volume | 2 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 72 | en_US |
dc.identifier.endpage | 86 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Savaş, Sezgin | |