Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Songül
dc.date.accessioned2023-07-29T19:11:14Z
dc.date.available2023-07-29T19:11:14Z
dc.date.issued2019en_US
dc.date.submitted2019-02-28
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/5127
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDÜLNAİM TEMUR Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Kurumları Yöneticiliği Bilim Dalı Konu: Sağlık Kurumları Yönetimi = Health Care Management ; İşletme = Business Administration Dizin: Pazarlama = Marketing ; Pazarlama yöntemleri = Marketing methods ; Sağlık hizmetleri = Health services ; Sağlık hizmetleri pazarlaması = Marketing of health services ; Sağlık okuryazarlığı = Health literacy ; Sosyal medya = Social mediaen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sağlık hizmetleri pazarlaması ile sağlık okuryazarlığı düzeyi arasındaki ilişkinin sosyal medya bağlamında incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Bayrampaşa Devlet Hastanesi'nde çalışan 600 sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 260 personele ulaşılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıştır. Anket formları demografik özelliklere yönelik sorulardan, Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği'nden ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği'nden oluşmaktadır. Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler, farksızlık testleri ve Pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sağlık okuryazarlığı ve sağlık hizmetleri pazarlamasında sosyal medya kullanımı algısı ilişkisi incelendiğinde; sağlık hizmeti sağlık okuryazarığı ile sosyal medya etkinliği arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05), hastalıklardan korunma sağlık okuryazarlığı ile etkinlik, kullanım ve sosyal medya etkinliği arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05), sağlığın iyileştirilmesi sağlık okuryazarlığı ile etkinlik, kullanım ve sosyal medya etkinliği arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05) ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between health care marketing and health literacy levels in the context of social media. The universe of the study consists of 600 health personnel working in the Bayrampaşa State Hospital. 260 personnel were reached within the scope of the research. A questionnaire was used to collect data. Questionnaire forms consist of questions related to demographic characteristics, Health Literacy Scale and Social Media Usage Scale in Health Services Marketing. Data analysis was done by SPSS 16 package program. Descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, standard deviation, indifference tests and Pearson correlation test were used to analyze the data. When the relationship between perception of social media use in health literacy and health services marketing is examined; There was a significant positive and statistically significant difference between health literacy and social media activity (p <0.05), health protection, health literacy and effectiveness, use and social media efficiency (p <0.05). There was a positive and statistically significant relationship between health literacy, effectiveness, use and social media efficiency (p <0.05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSağlık okuryazarlığıen_US
dc.subjectSağlık hizmetleri pazarlamasıen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectSağlık personelien_US
dc.subjectHealth literacyen_US
dc.subjectHealth care marketingen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectHealth personnelen_US
dc.titleSağlık hizmetleri pazarlaması ile sağlık okuryazarlığı düzeyi arasındaki ilişkinin sosyal medya bağlamında incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigate the relationship between health care marketing and health literacy levels in the context of social mediaen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess