Sağlık hizmetleri pazarlaması ile sağlık okuryazarlığı düzeyi arasındaki ilişkinin sosyal medya bağlamında incelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı sağlık hizmetleri pazarlaması ile sağlık okuryazarlığı düzeyi arasındaki ilişkinin sosyal medya bağlamında incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Bayrampaşa Devlet Hastanesi'nde çalışan 600 sağlık personeli oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 260 personele ulaşılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında anket formu kullanılmıştır. Anket formları demografik özelliklere yönelik sorulardan, Sağlık Okuryazarlığı Ölçeği'nden ve Sağlık Hizmetleri Pazarlamasında Sosyal Medya Kullanımı Ölçeği'nden oluşmaktadır. Araştırmada veri analizi SPSS 16 paket programında yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, ortalama, standart sapma gibi tanımlayıcı istatistikler, farksızlık testleri ve Pearson korelasyon testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sağlık okuryazarlığı ve sağlık hizmetleri pazarlamasında sosyal medya kullanımı algısı ilişkisi incelendiğinde; sağlık hizmeti sağlık okuryazarığı ile sosyal medya etkinliği arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05), hastalıklardan korunma sağlık okuryazarlığı ile etkinlik, kullanım ve sosyal medya etkinliği arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05), sağlığın iyileştirilmesi sağlık okuryazarlığı ile etkinlik, kullanım ve sosyal medya etkinliği arasında pozitif yönlü ve istatistiksel olarak anlamlı (p<0,05) ilişki tespit edilmiştir. The aim of this study is to investigate the relationship between health care marketing and health literacy levels in the context of social media. The universe of the study consists of 600 health personnel working in the Bayrampaşa State Hospital. 260 personnel were reached within the scope of the research. A questionnaire was used to collect data. Questionnaire forms consist of questions related to demographic characteristics, Health Literacy Scale and Social Media Usage Scale in Health Services Marketing. Data analysis was done by SPSS 16 package program. Descriptive statistics such as frequency, percentage, mean, standard deviation, indifference tests and Pearson correlation test were used to analyze the data. When the relationship between perception of social media use in health literacy and health services marketing is examined; There was a significant positive and statistically significant difference between health literacy and social media activity (p <0.05), health protection, health literacy and effectiveness, use and social media efficiency (p <0.05). There was a positive and statistically significant relationship between health literacy, effectiveness, use and social media efficiency (p <0.05).
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Covid-19 salgını döneminde sağlık çalışanlarının sağlık kaygısı, psikolojik iyilik hali, psikolojik dayanıklılık ve umutsuzluk düzeylerinin sağlık çalışanı olmayan yetişkinler ile karşılaştırılması
Yiğit, Merve (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın yapılmasındaki amaç, hala sürmekte olan COVID-19 salgınının sağlık çalışanlarının, sağlık kaygısı, psikolojik iyilik hali, psikolojik dayanıklılık ve umutsuzluk düzeyleri ile sağlık çalışanı olmayanların ... -
Sağlık Bilimleri Öğrencilerinin Sağlık Okuryazarlık, Etik Duyarlılık Düzeylerinin ve Bilgi Güvenliği Farkındalıklarının Mobil Sağlık Uygulamaları (Aplikasyonları) Kullanımları Bağlamında Değerlendirilmesi
Kenar, Sinem; Malak Akgün, Bahanur (İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023)Amaç: Doğu Anadolu Bölgesi’ndeki üniversitelerde örgün eğitim-öğretim gören lisans sağlık bilimleri öğrencilerinin sağlık okuryazarlık, etik duyarlılık düzeylerinin ve bilgi güvenliği farkındalıklarının mobil sağlık ... -
Sağlık Kuruluşlarında Sürdürülebilirlik; Özel Sağlık Kuruluşlarında Bir Araştırma
Tamer, Gülay (Nobel Akademik Yayıncılık, 2018)Sustainability, which is a multi-dimensional and popular concept today, has three dimensions that almost everyone agrees: environmental, economic and social dimensions. Due to the complex nature of the healthcare industry ...