dc.contributor.author | Cançat, Aysun | |
dc.date.accessioned | 2023-07-13T13:20:24Z | |
dc.date.available | 2023-07-13T13:20:24Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.issn | 2687-5772 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/5023 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, Doğu Asya uygarlıklarına ait olan bazı mürekkep tekniklerini, benzerlik ve farklılıkları ile
değerlendirmeyi amaçlamıştır. Bu karşılaştırma hem teknik hem de kavramsal boyutta ele alınmıştır. Ele alınan
teknikler; Baimiao, Nanga, Haiga, Zenga, Ensō (Zen Daireleri), Sumi-e, Estamp ve Lavi’dir. Uygulama olarak
farklılık gösteren bu tekniklerin ortak yanları, Zen Budizm felsefeleriyle bağlantılı olmalarıdır. Çok renkli olmayan
tekniklerin diğer ortak yanı ise, yaşamın içinden ele alınan bir konunun, görüntüsünün ötesindeki kavramsal
derinliklerdir. Bu az renkçi ve sade anlayış, Zen felsefesine dayanmaktadır. Sıklıkla, su ve mürekkebin kullanıldığı
bu tür çalışmalarda resim yapılan yüzeyin beyazlığı da önemli bir eleman olmuştur. Tüm bu özellikler çalışmadaki
örnek görsellerde izlenmektedir. Öte yandan, mürekkep malzemesinin ve bu tekniklerin, Doğu Asya
medeniyetlerinin zenginleşmesinde olduğu kadar, tüm dünyada güzel sanatlar alanında çeşitli tekniklerin
gelişiminde önemli katkıları olmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This study aimed to evaluate specific ink technics of East Asian civilizations with their similarities and
differences. This comparison was handled in both technical and conceptual dimensions. The technics handled
were Baimiao, Nanga, Haiga, Zenga, Ensō (Zen Circles), Sumi-e, Estamp and Lavi. A common ground of these
technics which vary in terms of application is that they are connected with Zen Buddhism philosophies. Another
common ground of the technics which are not so colorful is the conceptual depths of a subject handled from within
life beyond its appearance. This less colorist and simple understanding is based on Zen philosophy. In such works
that often use water and ink, whiteness of the painting surface has also been a significant element. All these
properties are observed in example images in the study. In addition, the ink material and these technics have made
noteworthy contributions to the development of a variety of technics in the area of fine arts worldwide, as much
as in the enrichment of East Asian civilizations. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Kayseri Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | https://doi.org/10.51177/kayusosder.1170355 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Baimiao | en_US |
dc.subject | Nanga | en_US |
dc.subject | Haiga | en_US |
dc.subject | Zenga | en_US |
dc.subject | Sumi-e | en_US |
dc.subject | Estamp | en_US |
dc.title | Asya resim sanatında mürekkep tekniklerine dair bir seçki | en_US |
dc.title.alternative | A selection of ink techniques in Asian painting | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Kayseri Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Güzel Sanatlar Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0003-3837-5302 | en_US |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 5 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 14 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.institutionauthor | Cançat, Aysun | |