Üniversite öğrencilerinde duygu düzenleme ve problem çözme becerilerinin cinsiyet farklılıkları açısından karşılaştırılması
Özet
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin duygu düzenleme ve problem çözme becerilerinin cinsiyet farklılıkları açısından karşılaştırılması Araştırma için lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine 320 anket dağıtılmıştır. Yaklaşık %94'ü olmak üzere 300 anket elde edildi ve veriler analiz edildi. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre Duygu düzenleme becerileri ile Problem Çözme Becerileri puanları arasında matematiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, duygu düzenleme testi ve problem çözme toplam puanları erkekler ve kadınlar arasında anlamlı farklılıklar göstermemektedir. Araştırmamızda duygu düzenleme ve problem çözme puanlarının yaş değişkenine göre anlamlı farklılık tespit edilmemiştir. This study, comparing emotion regulation and problem-solving skills of university students in terms of gender differences. This research aims to examine the relationship between problem-solving skills and emotion regulation. 320 questionnaires were distributed to undergraduate, graduate, and doctoral students. 300 questionnaires, approximately 94%of which, were obtained and the data analyzed. According to the results obtained in the study, it was determined that there was no mathematically significant relationship between Emotion regulation skills and Problem-Solving Skills scores. According to the results of the analysis, the emotion regulation test and problem-solving total scores do not show significant differences between men and women. In our study, no significant difference was found in emotion regulation and problem-solving scores according to the age variable.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/4462Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: