Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYousof, Badr
dc.date.accessioned2023-04-17T07:13:07Z
dc.date.available2023-04-17T07:13:07Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/4462
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. AYTEN ERDOĞAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin duygu düzenleme ve problem çözme becerilerinin cinsiyet farklılıkları açısından karşılaştırılması Araştırma için lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencilerine 320 anket dağıtılmıştır. Yaklaşık %94'ü olmak üzere 300 anket elde edildi ve veriler analiz edildi. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre Duygu düzenleme becerileri ile Problem Çözme Becerileri puanları arasında matematiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı tespit edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, duygu düzenleme testi ve problem çözme toplam puanları erkekler ve kadınlar arasında anlamlı farklılıklar göstermemektedir. Araştırmamızda duygu düzenleme ve problem çözme puanlarının yaş değişkenine göre anlamlı farklılık tespit edilmemiştir.en_US
dc.description.abstractThis study, comparing emotion regulation and problem-solving skills of university students in terms of gender differences. This research aims to examine the relationship between problem-solving skills and emotion regulation. 320 questionnaires were distributed to undergraduate, graduate, and doctoral students. 300 questionnaires, approximately 94%of which, were obtained and the data analyzed. According to the results obtained in the study, it was determined that there was no mathematically significant relationship between Emotion regulation skills and Problem-Solving Skills scores. According to the results of the analysis, the emotion regulation test and problem-solving total scores do not show significant differences between men and women. In our study, no significant difference was found in emotion regulation and problem-solving scores according to the age variable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectduyguların düzenlenmesien_US
dc.subjectproblem çözme becerilerien_US
dc.subjectüniversite öğrencilerien_US
dc.subjectregulation of emotionsen_US
dc.subjectproblem solving skillsen_US
dc.subjectuniversity studentsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinde duygu düzenleme ve problem çözme becerilerinin cinsiyet farklılıkları açısından karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparison of emotion regulation and problem solving skills in university students in terms of gender differencesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess