dc.contributor.author | Alizade, Parisa | |
dc.date.accessioned | 2023-04-07T08:16:42Z | |
dc.date.available | 2023-04-07T08:16:42Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.issn | 2757-9425 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/4383 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı marka ilgileniminin, tutumun ve sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ve
marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini belirlemektir. Aynı zamanda bu çalışma
kavramsal modeldeki ilişkilerde tüketicilerin yeniliklere açıklık kişilik özelliklerinin düzenleyici etkisini araştırmayı
amaçlamaktadır. Bu ampirik çalışma önerilen model ile yürütülmüştür. Model İstanbul’da yaşayan ve çevrimiçi
yiyecek içecek markalarından alışveriş yapan 460 kişiden alınan verilerden yararlanılarak test edilmiştir. Araştırma
hipotezlerini test etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Çalışma bulguları marka ilgileniminin tutum üzerindeki
etkisini, marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini ve marka ilgileniminin, tutumun ve
sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, araştırma modelindeki ilişkilerde
tüketicilerin yeniliklere açıklık kişilik özelliklerinin düzenleyici rolü ortaya konulmuştur. Bu çalışmaya özgünlük
kazandıran marka ilgileniminin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisi ve tüketicilerin yeniliklere açıklık kişilik
özelliklerinin modeldeki düzenleyici rolüdür. | en_US |
dc.description.abstract | The present study aims not only to determine the impact of brand involvement, brand attitude and brand
loyalty on brand usage intent and the impact of brand involvement and brand attitude on brand loyalty, but also to
investigate the moderator effect of openness to innovations personality trait of consumers on conceptual model
relationships. This empirical study was conducted with a proposed model. The model was tested with surveys
applied to a sample of 460 online food and beverage shoppers in Istanbul, Turkey. Regression analyses were
conducted to test the research hypotheses. The study findings elicited the impact of brand involvement on brand
attitude, the impact of brand involvement and brand attitude on brand loyalty and also the impact of brand
involvement, brand attitude and brand loyalty on brand usage intent. Furthermore, the moderator role of oppenness
to innovations personality trait of consumers on study correlations were verified. The present study underlined the
influence of brand involvement on brand usage intent and the openness to innovations personality trait of consumers
as moderator factor in model correlations. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.11616/asbi.1153393 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Marka ilgilenimi | en_US |
dc.subject | Marka tutumu | en_US |
dc.subject | Marka sadakati | en_US |
dc.subject | Marka kullanım niyeti | en_US |
dc.subject | Yeniliklere açıklık kişilik özelliği | en_US |
dc.subject | Brand involvement | en_US |
dc.subject | Brand attitude | en_US |
dc.subject | Brand loyalty | en_US |
dc.subject | Brand usage intent | en_US |
dc.subject | Openness to innovations personality trait | en_US |
dc.title | Marka İlgileniminin, Tutumun ve Sadakatin Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi: Tüketicilerin Yeniliklere Açıklık Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü (Çevrimiçi Yiyecek İçecek Platformları Örneği) | en_US |
dc.title.alternative | The Impact of Brand Involvement, Attitude and Loyalty on Brand Usage Intent: The Moderator Role of Openness to Innovations Personality Trait of Consumers (Online Food and Beverage Platforms Example) | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | Abant Sosyal Bilimler Dergisi - Journal of Abant Social Sciences | en_US |
dc.department | Uygulamalı Bilimler Fakültesi | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0001-9972-6079 | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1262 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1281 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |