Marka İlgileniminin, Tutumun ve Sadakatin Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi: Tüketicilerin Yeniliklere Açıklık Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü (Çevrimiçi Yiyecek İçecek Platformları Örneği)
Abstract
Bu çalışmanın amacı marka ilgileniminin, tutumun ve sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ve
marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini belirlemektir. Aynı zamanda bu çalışma
kavramsal modeldeki ilişkilerde tüketicilerin yeniliklere açıklık kişilik özelliklerinin düzenleyici etkisini araştırmayı
amaçlamaktadır. Bu ampirik çalışma önerilen model ile yürütülmüştür. Model İstanbul’da yaşayan ve çevrimiçi
yiyecek içecek markalarından alışveriş yapan 460 kişiden alınan verilerden yararlanılarak test edilmiştir. Araştırma
hipotezlerini test etmek için regresyon analizi yapılmıştır. Çalışma bulguları marka ilgileniminin tutum üzerindeki
etkisini, marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini ve marka ilgileniminin, tutumun ve
sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ortaya çıkarmıştır. Ayrıca, araştırma modelindeki ilişkilerde
tüketicilerin yeniliklere açıklık kişilik özelliklerinin düzenleyici rolü ortaya konulmuştur. Bu çalışmaya özgünlük
kazandıran marka ilgileniminin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisi ve tüketicilerin yeniliklere açıklık kişilik
özelliklerinin modeldeki düzenleyici rolüdür. The present study aims not only to determine the impact of brand involvement, brand attitude and brand
loyalty on brand usage intent and the impact of brand involvement and brand attitude on brand loyalty, but also to
investigate the moderator effect of openness to innovations personality trait of consumers on conceptual model
relationships. This empirical study was conducted with a proposed model. The model was tested with surveys
applied to a sample of 460 online food and beverage shoppers in Istanbul, Turkey. Regression analyses were
conducted to test the research hypotheses. The study findings elicited the impact of brand involvement on brand
attitude, the impact of brand involvement and brand attitude on brand loyalty and also the impact of brand
involvement, brand attitude and brand loyalty on brand usage intent. Furthermore, the moderator role of oppenness
to innovations personality trait of consumers on study correlations were verified. The present study underlined the
influence of brand involvement on brand usage intent and the openness to innovations personality trait of consumers
as moderator factor in model correlations.
Volume
22Issue
3Collections
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The direct effect of brand strategy and brand communication in building a strong brand equity the case of Burberry
Al-Jaberi, Sarmad Muwafaq Thamer (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Nowadays, brands play an important role in our life, where it interferes with most people's lives, it's one of the most important subjects that attract the attention of companies and shareholders together, In the shade of ... -
The relationship between e-service quality, perceived risk and customer satisfaction: An emperical study on Etsy online shopping store
Maktari, Noor Adnan (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Günümüzün çevrimiçi pazarlarında, çevrimiçi alışveriş mağazalarının müşteri memnuniyetini ve katılımını sürekli olarak artırma kapasitesi, finansal performansını değerlendirmede büyüme, ölçek ekonomileri veya hisse fiyatı ... -
Dijital Medya Platformu İçin Marka İmajının, Marka Güveni ve Sadakati Üzerindeki Etkisi: Netflix Türkiye Uygulaması (Marka Mimarisi Özelliklerinin Farklılıklarının İncelenmesi)
Alizadehfanaeloo, Parisa; Türker, Onur; Demir, Hacer Handan (Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Marka imajı, marka güveni ve marka sadakati, son yıllarda hem akademisyenler hem de uygulayıcılar tarafından tartışılan en önemli pazarlama kavramları arasındadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medya platformu olan ...