Catering Sektöründe İlişkisel Pazarlama
Özet
Özet
Günümüz rekabet koşullarında işletmelerin oluşturduğu pazarlama karmasının tamamı veya bir kısmı
rakip işletmeler tarafından kolaylıkla kopyalanabilmektedir. Bu koşullar, işletmeleri müşterileriyle
ancak ilişkisel pazarlama stratejileri ile mümkün olan uzun vadeli ilişkiler kurmaya yöneltmiştir. Bu
çalışmayı, catering işletmelerinin müşteri sadakati yaratarak rakiplerine göre daha üstün olmalarını
sağlayabilecek ilişkisel pazarlamanın işlevini ve önemini incelemek amacıyla yaptık. İlişkisel
pazarlama, müşterilerle interaktif iletişimin sağladığı karşılıklı güven, samimiyet ve sadakat ortamı
geliştirerek kalıcı ilişkiler kurmak için kullanılan tüm stratejileri içermektedir. Günümüz catering
işletmelerinin birçoğu, sürekli satış ve yeni müşteriler bulma şeklinde ki geleneksel pazarlama
yaklaşımına odaklansa da, bazı catering işletmeleri müşterileriyle uzun vadeli ilişkiler geliştirmenin
önemini anlayarak ilişkisel pazarlama uygulamalarına daha fazla önem vermeye başlamıştır. Bu
bağlamda catering işletmelerinin gastronomik yapısı gereği ilişkisel pazarlamanın en uygun strateji
olduğu söylenebilmektedir. Bunun nedenleri ise müşterilerin düzenli ve sürekli hizmet alımını talep
etmeleri, alternatif işletmelerin çokluğu ve tedarikçi değiştirme kolaylığı olduğu söylenebilir. İlişkisel
pazarlama catering işletmelerinde önemli bir role sahiptir ve performanslarını, karlılıklarını, müşteri
portföyünü ve maliyetlerini olumlu yönde etkileyebileceği öne sürülebilmektedir. Catering işletmeleri
ve müşterileri arasındaki iletişimin sağlanarak daha fazla bilgi paylaşımına olanak sağlanması ve bunu
kullanarak müşterinin istek ve beklentilerini karşılayacak hizmetler geliştirebilmektedir. Genel olarak,
ilişki sürecinin faydayı artırarak katlanılan maliyeti azalttığını ve dolayısıyla müşteri sadakati üzerinde
olumlu bir etkiye sahip olduğunu söyleyebiliriz. Müşteri sadakati yaratarak daha az müşteri kaybı, daha
düşük pazarlama maliyetleri, müşteri portföyünde artış gibi avantajlar sağlayabilecektir.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3732Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: