dc.contributor.author | Al Omairy, Ameer Hayder Labeeb | |
dc.date.accessioned | 2022-08-23T12:38:27Z | |
dc.date.available | 2022-08-23T12:38:27Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3677 | |
dc.description | "Katılım" gibi önceki tanımlarla karşılaştırıldığında, tüketici - çevrimiçi marka etkileşimi
(COBE) fikri, tüketicilerin markayla olan özel etkileşimlerinin doğasını daha açık bir
şekilde tanımlamak için ortaya çıkmıştır. Bilim adamları müşteri ihtiyaçlarını belirlemek
için etkileşime olan ilgileri artmıştır. Bu araştırma, çevrimiçi alışveriş markalarında
tüketici - çevrimiçi marka etkileşiminin, marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu
ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisine bakmayı amaçlamaktadır. Bu tez kapsamında
online alışveriş markalarını aktif olarak kullanan (Trendyol Türkiye uygulaması) 450
katılımcı ile anket çalışması yapılmıştır. Bulgular, tüketici çevrimiçi marka etkileşimi ile
marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu ağızdan ağıza iletişim arasında güçlü ve
anlamlı bir bağlantı olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In comparison to previous definitions such as "involvement," the consumer brand
engagement (CBE) idea has been introduced to more clearly describe the nature of
consumers' specific interactive brand interactions. Given the expanding interest to
scientists in identifying customer needs on 'engagement,' Therefore, this research was
aimed and directed to look into the effects of consumer online engagement on brand
commitment, repurchase intention and positive word of mouth in online shopping
brands(Trendyol Turkey application). Within the framework of this thesis, a survey has
been conducted with 450 participants who actively use online shopping brands (Trendyol
Turkey application). Findings showed there is a strong and meaningful connection between
consumer online brand engagement and brand commitment, repurchase intention and
positive word of mouth | en_US |
dc.description.abstract | "Katılım" gibi önceki tanımlarla karşılaştırıldığında, tüketici - çevrimiçi marka etkileşimi
(COBE) fikri, tüketicilerin markayla olan özel etkileşimlerinin doğasını daha açık bir
şekilde tanımlamak için ortaya çıkmıştır. Bilim adamları müşteri ihtiyaçlarını belirlemek
için etkileşime olan ilgileri artmıştır. Bu araştırma, çevrimiçi alışveriş markalarında
tüketici - çevrimiçi marka etkileşiminin, marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu
ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisine bakmayı amaçlamaktadır. Bu tez kapsamında
online alışveriş markalarını aktif olarak kullanan (Trendyol Türkiye uygulaması) 450
katılımcı ile anket çalışması yapılmıştır. Bulgular, tüketici çevrimiçi marka etkileşimi ile
marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu ağızdan ağıza iletişim arasında güçlü ve
anlamlı bir bağlantı olduğunu göstermiştir. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | Consumer brand engagement | en_US |
dc.subject | Online shopping brands | en_US |
dc.subject | Brand commitment | en_US |
dc.subject | Tüketici marka etkileşimi | en_US |
dc.subject | Online alışveriş markaları | en_US |
dc.title | The impact of consumer online brand engagement on repurchase intention, brand commitment and positive word of mouth in online shopping brands: Trendyol Turkey application | en_US |
dc.title.alternative | Tüketici online marka bağlılığının online alışveriş markalarında tekrar satın alma niyetine, marka bağlılığına olumlu etkisi: Trendyol Türkiye uygulaması | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.institutionauthor | Al Omairy, Ameer Hayder Labeeb | |