The impact of consumer online brand engagement on repurchase intention, brand commitment and positive word of mouth in online shopping brands: Trendyol Turkey application
Abstract
In comparison to previous definitions such as "involvement," the consumer brand
engagement (CBE) idea has been introduced to more clearly describe the nature of
consumers' specific interactive brand interactions. Given the expanding interest to
scientists in identifying customer needs on 'engagement,' Therefore, this research was
aimed and directed to look into the effects of consumer online engagement on brand
commitment, repurchase intention and positive word of mouth in online shopping
brands(Trendyol Turkey application). Within the framework of this thesis, a survey has
been conducted with 450 participants who actively use online shopping brands (Trendyol
Turkey application). Findings showed there is a strong and meaningful connection between
consumer online brand engagement and brand commitment, repurchase intention and
positive word of mouth "Katılım" gibi önceki tanımlarla karşılaştırıldığında, tüketici - çevrimiçi marka etkileşimi
(COBE) fikri, tüketicilerin markayla olan özel etkileşimlerinin doğasını daha açık bir
şekilde tanımlamak için ortaya çıkmıştır. Bilim adamları müşteri ihtiyaçlarını belirlemek
için etkileşime olan ilgileri artmıştır. Bu araştırma, çevrimiçi alışveriş markalarında
tüketici - çevrimiçi marka etkileşiminin, marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu
ağızdan ağıza iletişim üzerindeki etkisine bakmayı amaçlamaktadır. Bu tez kapsamında
online alışveriş markalarını aktif olarak kullanan (Trendyol Türkiye uygulaması) 450
katılımcı ile anket çalışması yapılmıştır. Bulgular, tüketici çevrimiçi marka etkileşimi ile
marka bağlılığı, tekrar satın alma niyeti ve olumlu ağızdan ağıza iletişim arasında güçlü ve
anlamlı bir bağlantı olduğunu göstermiştir.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item:
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The direct effect of brand strategy and brand communication in building a strong brand equity the case of Burberry
Al-Jaberi, Sarmad Muwafaq Thamer (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Nowadays, brands play an important role in our life, where it interferes with most people's lives, it's one of the most important subjects that attract the attention of companies and shareholders together, In the shade of ... -
The relationship between e-service quality, perceived risk and customer satisfaction: An emperical study on Etsy online shopping store
Maktari, Noor Adnan (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Günümüzün çevrimiçi pazarlarında, çevrimiçi alışveriş mağazalarının müşteri memnuniyetini ve katılımını sürekli olarak artırma kapasitesi, finansal performansını değerlendirmede büyüme, ölçek ekonomileri veya hisse fiyatı ... -
Marka İlgileniminin, Tutumun ve Sadakatin Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi: Tüketicilerin Yeniliklere Açıklık Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü (Çevrimiçi Yiyecek İçecek Platformları Örneği)
Alizade, Parisa (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı marka ilgileniminin, tutumun ve sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ve marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini belirlemektir. Aynı zamanda bu çalışma kavramsal ...