İçsel Pazarlama Ve İç Müşteri Olarak Kadın Çalışanların İş Tatmini
Abstract
Bu çalışmada içsel pazarlamanın iç müşteri olan kadın çalışanların iş tatmini ve dolayısıyla dış müşteri ve
hizmet kalitesine etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Kadın çalışanların iş tatmini ve cinsiyet değişkeni
özelinde içsel pazarlama uygulamaları, iç müşteri, dış müşteri, iş tatmini ve müşteri memnuniyeti ve hizmet
kalitesi değişkenlerini konu alan ampirik çalışmalar analiz edilmiştir. Nitel ve keşfedici araştırma yöntemi
uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak sistematik literatür taraması tekniği kullanılmış ve veriler içerik
analizi ile çözümlenmiştir. Hedef anahtar kavramlar kullanılarak DergiPark, Ulusal Tez Merkezi, TR Dizin
ve Google Scholar arama motorları üzerinde tarama işlemi yapılmıştır. Tarama kriterlerine uygun 14
ampirik yayın tespit edilerek detaylı incelenmiştir. Ulusal çalışmalardan sadece birisinin doğrudan cinsiyet
ve kadın değişkenini birincil olarak diğerlerinin ise ikincil olarak incelediği görülmüştür. Uluslararası
çalışmalarda ise iki yayının, kadın ve cinsiyet değişkenini birincil değişken olarak ölçtükleri tespit
edilmiştir. Bütün çalışmalarda içsel pazarlama uygulamalarının, genelde çalışan iş doyumuna özelde ise
kadın çalışanların iş tatminine olumlu ve anlamlı etkilediğini gösteren bulguların raporlandığı görülmüştür.
İncelenen çalışmalarda, kadın çalışanların iş tatminin hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetine yaptığı
katkının göz ardı edildiği, kadın ve cinsiyet değişkenin doğrudan çok az çalışıldığı gözlenmiştir. In this study, it is aimed to examine the effects of internal marketing on the job satisfaction of female
employees, who are internal customers, and thus on external customers and service quality. Empirical
studies on internal marketing practices, internal customers, external customers, job satisfaction and
customer satisfaction and service quality variables, specific to the job satisfaction and gender variable of
female employees, were analyzed. Qualitative and exploratory research method was applied. The
systematic literature review technique was used as a data collection tool and the data were analyzed by
content analysis. Using the target keywords, the search was carried out on DergiPark, National Thesis
Center, TR Directory and Google Scholar search engines. 14 empirical publications that meet the screening
criteria were identified and examined in detail. It was observed that only one of the national studies directly
examined the gender and female variables primarily and the others secondarily. In international studies, it
has been determined that two publications measure the female and gender variable as the primary variable.
In all studies, it has been observed that findings showing that internal marketing practices have a positive
and significant effect on job satisfaction of employees in general and job satisfaction of female employees
in particular have been reported. In the studies examined, it was observed that the contribution of female
employees' job satisfaction to service quality and customer satisfaction was ignored, and the female and
gender variable was rarely studied directly.
Volume
2Issue
2Collections
The following license files are associated with this item: