Covid-19 pandemi sürecinde beden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi (istanbul gelişim üniversitesi örneği)
Abstract
Bu çalışma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin Covid-19
pandemi sürecinde fiziksel aktivite düzeylerinin, ‘cinsiyet, yaş, vücut ağırlığı, boy,
sınıfları, nerede yaşadığı, aylık gelirleri, dış görünüşü, aktivite yapıp yapmama
durumu’ gibi çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Bu amacı
gerçekleştirmek için, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı İstanbul Gelişim Üniversitesi
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda, eğitimlerine devam eden 1.sınıf, 2.sınıf,
3.sınıf ve 4.sınıflarında okuyan kadın ve erkek olmak üzere toplam 434 öğrenci
gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri için, “Uluslararası
Fiziksel Aktivite Değerlendirme Anketi Uzun Formu (IPAQ), sosyo-demografik
bilgiler için, “Kişisel Bilgi Formu” uygulatılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için
SPSS paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda cinsiyete göre fiziksel
aktivite düzeyinin erkek öğrencilerde daha fazlayken sınıf değişkenine göre
incelendiğinde Yürüme, Orta şiddetli, Şiddetli ve Toplam fiziksel aktivite düzeyi 4
sınıf öğrencileri lehine fazla olduğu bulunmuştur. 1. Sınıfların okula ilk
başladıklarında arkadaş ortamından etkilenerek spor yapma isteğinde bulunmaları ve
formda görünme isteklerinden dolayı 2. 3. ve 4. sınıflara göre daha aktif olmak
istemeleri sebebiyle daha aktif bir yaşam tarzı benimsemiş oldukları düşünülmektedir.
Sonuç olarak Pandemi kısıtlamalarında öğrencilerin düzenli fiziksel aktivite yapmanın
sağlığa faydalarını açıklarken, bireysel ihtiyaçları için gençlere, fiziksel aktivitelere
geniş kapsamlı katılımları için fırsatlar sağlamalıdırlar. Öğrencilerin, Fiziksel Aktivite
Düzeyleri aylık toplam gelir düzeyleri değişkenine göre incelendiğinde Yürüme METdk./hafta, Orta şiddetli MET-dk./hafta, Şiddetli MET-dk./hafta, Toplam METdk./hafta öğrencilerin aylık toplam gelir düzeyleri arasında anlamlı farklılık
bulunamamıştır. This study of physical education and sports school students Covid-19 pandemic
levels of physical activity in the process of ‘gender, age, body height, weight classes,
where he lives, monthly income, appearance, activity, according to various variables,
such as status, with the aim of examining whether Planned. To achieve this goal, 2020-
2021 academic year Istanbul Gelisim University School of Physical Education and
Sports, continuing their education 1.Class, 2.Class, 3.class and 4.a total of 434
students, including men and women, participated as volunteers. For students 'physical
activity levels, the “International Physical Activity Assessment Questionnaire long
form (IPAQ) was applied, and for socio-demographic information, The” Personal
Information Form" was applied. The SPSS package program was used for the analysis
of the obtained data. As a result of the study, it was found that the level of physical
activity by gender was higher in male students, while the level of walking, moderate,
severe, and total physical activity was higher in favor of students in Grades 4. 1. 2
because of the desire for classes to play sports, influenced by the environment of
friends when they first start school, and their desire to appear in shape. 3. and 4. it is
believed that they have adopted a more active lifestyle because they want to be more
active than the classes. As a result, while explaining the health benefits of regular
physical activity for students, they should provide opportunities for young people for
their individual needs to participate widely in physical activities. Students ' physical
activity levels are examined according to the variable of total income levels per
month./ week, moderate to severe MET-Min./ week, severe MET-Min./ week, total
MET-Min./ no significant differences were found between the total monthly income
levels of students per week.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: