Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOcak, İlkay
dc.date.accessioned2022-02-15T12:51:42Z
dc.date.available2022-02-15T12:51:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3408
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ TANER ATASOY Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Hareket ve Antrenman Bilim Dalı Konu:Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu çalışma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin Covid-19 pandemi sürecinde fiziksel aktivite düzeylerinin, ‘cinsiyet, yaş, vücut ağırlığı, boy, sınıfları, nerede yaşadığı, aylık gelirleri, dış görünüşü, aktivite yapıp yapmama durumu’ gibi çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amacıyla planlanmıştır. Bu amacı gerçekleştirmek için, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı İstanbul Gelişim Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda, eğitimlerine devam eden 1.sınıf, 2.sınıf, 3.sınıf ve 4.sınıflarında okuyan kadın ve erkek olmak üzere toplam 434 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Öğrencilerin fiziksel aktivite düzeyleri için, “Uluslararası Fiziksel Aktivite Değerlendirme Anketi Uzun Formu (IPAQ), sosyo-demografik bilgiler için, “Kişisel Bilgi Formu” uygulatılmıştır. Elde edilen verilerin analizi için SPSS paket programı kullanılmıştır. Çalışmanın sonucunda cinsiyete göre fiziksel aktivite düzeyinin erkek öğrencilerde daha fazlayken sınıf değişkenine göre incelendiğinde Yürüme, Orta şiddetli, Şiddetli ve Toplam fiziksel aktivite düzeyi 4 sınıf öğrencileri lehine fazla olduğu bulunmuştur. 1. Sınıfların okula ilk başladıklarında arkadaş ortamından etkilenerek spor yapma isteğinde bulunmaları ve formda görünme isteklerinden dolayı 2. 3. ve 4. sınıflara göre daha aktif olmak istemeleri sebebiyle daha aktif bir yaşam tarzı benimsemiş oldukları düşünülmektedir. Sonuç olarak Pandemi kısıtlamalarında öğrencilerin düzenli fiziksel aktivite yapmanın sağlığa faydalarını açıklarken, bireysel ihtiyaçları için gençlere, fiziksel aktivitelere geniş kapsamlı katılımları için fırsatlar sağlamalıdırlar. Öğrencilerin, Fiziksel Aktivite Düzeyleri aylık toplam gelir düzeyleri değişkenine göre incelendiğinde Yürüme METdk./hafta, Orta şiddetli MET-dk./hafta, Şiddetli MET-dk./hafta, Toplam METdk./hafta öğrencilerin aylık toplam gelir düzeyleri arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır.en_US
dc.description.abstractThis study of physical education and sports school students Covid-19 pandemic levels of physical activity in the process of ‘gender, age, body height, weight classes, where he lives, monthly income, appearance, activity, according to various variables, such as status, with the aim of examining whether Planned. To achieve this goal, 2020- 2021 academic year Istanbul Gelisim University School of Physical Education and Sports, continuing their education 1.Class, 2.Class, 3.class and 4.a total of 434 students, including men and women, participated as volunteers. For students 'physical activity levels, the “International Physical Activity Assessment Questionnaire long form (IPAQ) was applied, and for socio-demographic information, The” Personal Information Form" was applied. The SPSS package program was used for the analysis of the obtained data. As a result of the study, it was found that the level of physical activity by gender was higher in male students, while the level of walking, moderate, severe, and total physical activity was higher in favor of students in Grades 4. 1. 2 because of the desire for classes to play sports, influenced by the environment of friends when they first start school, and their desire to appear in shape. 3. and 4. it is believed that they have adopted a more active lifestyle because they want to be more active than the classes. As a result, while explaining the health benefits of regular physical activity for students, they should provide opportunities for young people for their individual needs to participate widely in physical activities. Students ' physical activity levels are examined according to the variable of total income levels per month./ week, moderate to severe MET-Min./ week, severe MET-Min./ week, total MET-Min./ no significant differences were found between the total monthly income levels of students per week.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectPandemien_US
dc.subjectÖğrencien_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectPandemicen_US
dc.subjectStudenten_US
dc.titleCovid-19 pandemi sürecinde beden eğitimi ve spor yüksek okulu öğrencilerinin fiziksel aktivite düzeylerinin incelenmesi (istanbul gelişim üniversitesi örneği)en_US
dc.title.alternativeInvestigation of physical activities limits of physical education students during coronavirus processen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess