Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvcu, Büşra Nur
dc.date.accessioned2022-01-25T14:53:42Z
dc.date.available2022-01-25T14:53:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3274
dc.descriptionYazar:BÜŞRA NUR AVCU Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ MÜJEN İLNEM Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBu araştırma, üniversite öğrencilerinin anksiyete düzeyleriyle sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Türkiye'deki üniversite öğrencileri araştırmanın evreni olarak seçilmiştir. Örneklem olarak alınan 20-32 yaş grubu öğrenciler arasından 300 katılımcıya ''Demografik Bilgi Formu'', ''Beck Anksiyete Envanteri'' ve ''Sosyal Beceriler Envanteri'' veri toplama araçları olarak uygulanmıştır. Alınan örneklem Türkiye ve uygulanan illerin örneklem sonuçlarını karşılamayabilir ve elde edilen bulgular uygulanan veri toplama araçları ile sınırlıdır. Araştırmanın verileri SSPS 22 programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; Beck Anksiyete Ölçeği ile Sosyal Beceri Envanteri arasında pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin Sosyal Beceri Envanterinden aldıkları puanlar arttıkça Beck Anksiyete Ölçeğinden aldıkları puanlar da artmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to examine the relationship between university students' anxiety levels and their social skills. University students in Turkey was chosen as the research universe. "Demographic Information Form", "Beck Anxiety Inventory" and "Social Skills Inventory" were applied as data collection tools to 300 participants among 20-32 age group students. Turkey received samples and applied to the sample results may not meet the provinces and the findings are limited by the data collection tools. The data of the research were evaluated in the SSPS 22 program. As a result of the research; there is a positive and statistically significant relationship between Beck Anxiety Inventory and Social Skills Inventory. As the scores of the students from the Social Skills Inventory increase, their scores from the Beck Anxiety Scale also increase.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectanksiyeteen_US
dc.subjectsosyal becerien_US
dc.subjectUniversity studentsen_US
dc.subjectanxietyen_US
dc.subjectsocial skillsen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin anksiyete düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeTo examine the relationship between university students' anxiety levels and their social skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.institutionauthorAvcu, Büşra Nur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess