Üniversite öğrencilerinin anksiyete düzeyleri ile sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Abstract
Bu araştırma, üniversite öğrencilerinin anksiyete düzeyleriyle sosyal beceri düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Türkiye'deki üniversite öğrencileri araştırmanın evreni olarak seçilmiştir. Örneklem olarak alınan 20-32 yaş grubu öğrenciler arasından 300 katılımcıya ''Demografik Bilgi Formu'', ''Beck Anksiyete Envanteri'' ve ''Sosyal Beceriler Envanteri'' veri toplama araçları olarak uygulanmıştır. Alınan örneklem Türkiye ve uygulanan illerin örneklem sonuçlarını karşılamayabilir ve elde edilen bulgular uygulanan veri toplama araçları ile sınırlıdır. Araştırmanın verileri SSPS 22 programında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; Beck Anksiyete Ölçeği ile Sosyal Beceri Envanteri arasında pozitif ve istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Öğrencilerin Sosyal Beceri Envanterinden aldıkları puanlar arttıkça Beck Anksiyete Ölçeğinden aldıkları puanlar da artmaktadır. This study was carried out to examine the relationship between university students' anxiety levels and their social skills. University students in Turkey was chosen as the research universe. "Demographic Information Form", "Beck Anxiety Inventory" and "Social Skills Inventory" were applied as data collection tools to 300 participants among 20-32 age group students. Turkey received samples and applied to the sample results may not meet the provinces and the findings are limited by the data collection tools. The data of the research were evaluated in the SSPS 22 program. As a result of the research; there is a positive and statistically significant relationship between Beck Anxiety Inventory and Social Skills Inventory. As the scores of the students from the Social Skills Inventory increase, their scores from the Beck Anxiety Scale also increase.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: