dc.contributor.author | Cansever, Ayten Bengisu | |
dc.date.accessioned | 2022-01-04T07:37:04Z | |
dc.date.available | 2022-01-04T07:37:04Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.issn | 2718-1057 | |
dc.identifier.issn | 2791-7665 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/3192 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada günümüzün küresel pazarında oldukça büyük bir payı olan dijital oyunlar
ideolojik temayüllerin taşıyıcısı olarak konumlandırılmıştır. Böylece oyunların anlatı ve etkileşim yapısında
gömülü olan ideolojik söylemleri ortaya çıkartmak ve tartışmaya açmak amaçlanmıştır. Bu amaç
doğrultusunda çalışmada “İdeolojik temayüllerin taşıyıcısı olarak konumlandırılan (ana-akım) dijital
oyunların anlatı ve etkileşim yapılarında hangi ideoloji yer almaktadır?” sorusuna örneklem üzerinden yanıt
aranmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to reveal the ideologies embedded in the narrative
and interaction structure by positioning digital games, which have a large share in today's global market,
as a media tool that is the carrier of ideological tendencies. For this purpose, in the study, "Which ideology
is included in the narrative and interaction structures of (mainstream) digital games, which are positioned
as the carrier of ideological tendencies?" seeking an answer to the question. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | İdeoloji | en_US |
dc.subject | Dijital oyunlar | en_US |
dc.subject | Yeni medya | en_US |
dc.subject | Ideology | en_US |
dc.subject | Digital games | en_US |
dc.subject | New media | en_US |
dc.title | İdeolojik temayüllerin yeniden üreticisi olarak dijital oyunlar üzerine bir inceleme: “PUBG örneği” | en_US |
dc.title.alternative | A study on digital games as reproducers of ideological tendencies: “the example of PUBG” | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.ispartof | ART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisi | en_US |
dc.department | İstanbul Gelişim Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 1 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 291 | en_US |
dc.identifier.endpage | 318 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarı | en_US |