Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşır, Öznur
dc.contributor.authorİnce, Metin
dc.date.accessioned2022-01-03T13:44:55Z
dc.date.available2022-01-03T13:44:55Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn2718-1057
dc.identifier.issn2791-7665
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3187
dc.description.abstractKullanımı giderek yaygınlaşan workshoplar, özellikle şirketlere kişisel ve kurumsal gelişim hizmetleri veren kurumlar tarafından keşfedilmiş ve sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. Eğitim alanında kullanılması son yıllarda giderek yaygınlaşsa da yapılan literatür taraması bu konuda bilimsel araştırmaların oldukça kısıtlı olduğunu göstermiştir. Bu araştırma, alanyazındaki bu eksikliği bir nebze gidermeyi, tasarım eğitiminde örgün eğitimi destekleyecek ve güçlendirecek bir eğitim ortamı olarak workshoplardan nasıl yararlanılabileceğine dair öneriler sunmayı ve bilgi çağında tasarım derslerinin işlenişine farklı bir bakış açısı getirmeyi hedeflemektedir. Kavramsal/Kuramsal Çerçeve: Workshopların tasarım eğitiminde oldukça sık kullanılmasına karşın bu konuda yapılan yapılan yayınların oldukça kısıtlı olduğu fark edilmiştir. “Mimari Tasarım Eğitiminde Workshop-Stüdyo paralelliği Üzerine” isimli tez Türkiye’de bu alanla ilgili yapılan ayrıntılı araştırmaların ilki sayılabilmekle birlikte, araştırma bir anket çalışmasıdır. “Mimarlık Eğitimi’nde Bir Stüdyo Yöntemi: Tasarla – Yap Stüdyosu” isimli tez ise aslında direkt workshopları konu edinmemekle beraber, bir “tasarla-yap” workshopu deneyimini ayrıntılı bir şekilde aktarması açısından konu ile alakalıdır. Ulaşılan çok sayıda makale ise genellikle sadec gerçekleştirilen workshopların konseptlerini ele almaktadır. Bu araştırmanın; derinlemesine bilgi edinmek amacıyla workshop süreçlerini analiz etmesi ile alana katkı sağlayacağına inanılmaktadır. Yöntem: Araştırma, nitel araştırma modellerinden durum çalışması (case study) olarak desenlenmiştir. Tek bir analiz biriminin çoklu durumlar ile ele alınmasından ötürü de durum çalışması desenlerinden “bütüncül çoklu durum deseni” araştırmanın yöntemini oluşturmuştur. Araştırma kapsamında veri seti oluşturulurken gözlem ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemlerinden faydalanılmıştır. Verilerin analizinde “çapraz durum analizi” kullanılarak durumlar arasında karşılaştırmalı tematik analiz yapılmıştır. Bulgular: Workshopların bilgi çağında tasarım eğitimine uygunluğuna ilişkin sonuçlara bakıldığında, araşatırma kapsamında ele alınan iki durumda da yürütücünün rehberliğinde, demokratik bir ortamda, süreç odaklı, katılımcıların yaratıcılıklarının ve motivasyonlarının yüksek olduğu, yardımlaşarak ve iş birliği içinde deneysel ve disiplinlerarası çalışmalar gerçekleştirdikleri bir çalışma süreci yaşadıklarına ilişkin bulgulara ulaşılmıştır. Sonuç: Workshoplar yapıları gereği, bilgi çağında tasarımcılardan beklenen özellikleri kazandıracak ortamları sağlamaları açısından oldukça yararlı olduğu görülmüş ve tasarım eğitiminde çok daha fazla yer bulmalarının önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractWorkshops, whose use is becoming more widespread, have been discovered and used frequently, especially by institutions that provide personal and corporate development services to companies. Although its use in the field of education has become increasingly widespread in recent years, the literature review has shown that scientific research on this subject is quite limited. This research aims to eliminate this deficiency in the literature to some extent, to offer suggestions on how to benefit from workshops as an educational environment that will support and strengthen formal education in design education, and to bring a different perspective to the teaching of design courses in the information ageen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectGrafik tasarımen_US
dc.subjectWorkshopen_US
dc.subjectTasarım eğitimien_US
dc.subjectDurum çalışmasıen_US
dc.subjectBilgi çağıen_US
dc.subjectGraphic designen_US
dc.subjectWorkshopen_US
dc.subjectDesign educationen_US
dc.subjectCase studyen_US
dc.subjectInformation ageen_US
dc.titleTasarım eğitiminde workshop etkinlikleri üzerine bir durum çalışmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage180en_US
dc.identifier.endpage194en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess