Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHussein, Salma
dc.date.accessioned2021-12-20T14:07:30Z
dc.date.available2021-12-20T14:07:30Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3151
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. ANTON ABDULBASAH KAMIL Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı Konu:İşletme = Business Administrationen_US
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to evaluating and analyze the strategies and influence of Perceived service quality, perceived value, Image on foreign student satisfaction, and how to increase it and determine the consequences of foreign student satisfaction in private universities and public universities, The effect of the private Universities strategy plays an important role in the satisfaction of the foreign students and there is a strong relationship between satisfaction and behavioral consequences that Private Universities should consider about it ,The objectives of this research are evaluating the Universities Strategies and Showing the impact of service quality on the students’ satisfaction, and Discuss the impact of universities image on the students’ loyalty and satisfaction, In this research, university image, service quality, perceived value, student satisfaction, and student loyalty concepts are examined. In practice, the survey method was used. Area of research is composed of students of Gelisim university (private university) and Istanbul university (Public university) which composed a sample group of 205 surveys, The hypotheses test results show that, There is no positive significant effect of service quality on student satisfaction in higher educational institutions, There is a positive significant effect of university image on student satisfaction in higher educational institutions ,There is a positive significant effect of the perceived value on student satisfaction in higher educational institutions , There is a positive significant effect of student satisfaction on student loyalty in higher educational institutions, Also I found that Private university students affected by the Service Quality, University Image, Perceived Value, Customer Satisfaction and Customer loyalty more than Public university students.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, özel ve devlet üniversitelerinde Algılanan hizmet kalitesi, algılanan değer, İmajın yabancı öğrenci memnuniyeti üzerindeki stratejilerini ve etkisini ve nasıl artırılabileceğini değerlendirmek, analiz etmek ve yabancı öğrenci memnuniyetinin sonuçlarını belirlemektir. Özel Üniversiteler stratejisinin etkisi yabancı öğrencilerin memnuniyetinde önemli bir rol oynar ve memnuniyet ile Özel Üniversitelerin dikkate alması gereken davranışsal sonuçlar arasında güçlü bir ilişki vardır. Bu araştırmanın amaçları Üniversitelerin Stratejilerini değerlendirmek, hizmet kalitesinin öğrenci memnuniyeti üzerindeki etkisini göstermek ve üniversite imajının öğrencilerin bağlılığı ve memnuniyeti üzerindeki etkisini tartışmaktır. Bu araştırmada üniversite imajı, hizmet kalitesi, algılanan değer, öğrenci memnuniyeti ve öğrenci bağlılığı kavramları incelenmiştir. Uygulamada anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma alanı Gelişim Üniversitesi (özel üniversite) ve İstanbul Üniversitesi (Devlet üniversitesi) öğrencilerinden oluşmakta olup, 205 anketten oluşan bir örneklem grubunu oluşturmaktadır. Hipotez testi sonuçları, yükseköğretim kurumlarında hizmet kalitesinin öğrenci memnuniyeti üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisinin olmadığını göstermektedir. Yükseköğretim kurumlarında üniversite imajının öğrenci memnuniyeti üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi vardır. Yüksek öğretim kurumlarında algılanan değerin öğrenci memnuniyeti üzerinde olumlu yönde anlamlı bir etkisi vardır. Yükseköğretim kurumlarında öğrenci memnuniyetinin öğrenci bağlılığı üzerinde pozitif ve anlamlı bir etkisi vardır. Ayrıca Özel üniversite öğrencilerinin Devlet üniversite öğrencilerine göre Hizmet Kalitesi, Üniversite İmajı, Algılanan Değer, Müşteri Memnuniyeti ve Müşteri bağlılığından daha fazla etkilendiklerini tespit ettik.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectHigher educationen_US
dc.subjectService qualityen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectYüksek öğretimen_US
dc.subjectHizmetin kalitesien_US
dc.titleThe effect of service quality on student satisfaction in higher education service (Comparing between public universities and private universities in Turkey)en_US
dc.title.alternativeYükseköğretim hizmetinde hizmet kalitesinin öğrenci memnuniyetine etkisi (Türkiye'deki devlet üniversiteleri ile özel üniversitelerin karşılaştırılması)en_US
dc.title.alternativeYükseköğretim hizmetinde hizmet kalitesinin öğrenci memnuniyetine etkisi (Türkiye'deki devlet üniversiteleri ile özel üniversitelerin karşılaştırılması)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess