Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBölükbaşoğlu, Cihan
dc.date.accessioned2021-12-17T13:46:35Z
dc.date.available2021-12-17T13:46:35Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3142
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. HALUK SAÇAKLI Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Hareket ve Antrenman Bilim Dalı Konu:Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractBu çalışmada spor bilimleri fakültesinde antrenörlük eğitimi programlarında öğrenim gören öğrencilerin liderlik özellikleri ve eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın evrenini İstanbul’daki tüm spor bilimleri fakültesinde antrenörlük programlarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise İstanbul ilindeki spor bilimleri fakültelerinde antrenörlük programlarında öğrenim gören ve gönüllük esasına göre çalışmaya katılan 225 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların yaş, cinsiyet, okul türü, anne ve baba eğitim düzeyi, aile aylık gelir düzeyi değişkenleri ile liderlik yönelimleri ölçeğinin puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak, (p<0,05) anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Değişkenler arasında yapılan t testi ve tek yönlü Varyans analizi neticeleri de istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Katılımcıların liderlik ölçeği ile eleştirel düşünme ölçeği ilişki düzeyi incelendiğinde, iki değişken arasındaki ilişkinin anlamlı (p<0,001) olduğu belirlenmiştir. Değişkenler arasındaki ilişki pozitif yönde (0,237) ve düşük düzeydedir. Çalışmada elde edilen verilerin istatistiksel değerlendirilmesi SPSS 20.0 paket programı ile yapılmıştır. Elde edilen verilerden demografik özelliklerin belirlenmesi amacıyla frekans ve yüzde ortalamalarının tespiti için betimsel istatistik yapılmıştır. İkili gruplardaki anlamlılığın testi için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla olan bağımsız değişken arasındaki anlamlı farklılığın tespiti içinde tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Liderlik özellikleri ile eleştirel düşünme düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla korelasyon analizi uygulanmıştır. Bu sonuç katılımcıların eleştirel düşünme düzeyinin liderlik davranış biçimlerini az miktarda pozitif yönde etkilediği şeklinde yorumlanabilir. Katılımcıların eleştirel düşünme ve liderlik arasında pozitif yönde düşük düzeyde anlamlı bir ilişki sergilediği ve liderlik eleştirel düşünmeyi olumlu yönde, düşük düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine the leadership characteristics and critical thinking levels of the students studying in coaching education programs in the faculty of sports sciences. All sports science in the universe of this study consists of students studying in Istanbul coaching programs in the faculty. The sample of the study consists of 225 students who study in coaching programs in sports sciences faculties in Istanbul and participate in the study on a voluntary basis. It was determined that there was a statistically significant difference (p <0.05) between the participants' age, gender, school type, mother and father education level, family monthly income level and the mean scores of the leadership orientation scale. A statistically significant difference was found in the results of the t test and one-way analysis of variance between variables. When the relationship level of the participants' leadership scale and critical thinking scale was examined, it was determined that the relationship between the two variables was significant (p <0.001). The relationship between variables is positive (0.237) and low. This result can be interpreted as that the critical thinking level of the participants has a small positive effect on their leadership behavior. It was concluded that the participants exhibited a low level of positive relationship between critical thinking and leadership, and leadership affected critical thinking positively and lowlen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectAntrenörlüken_US
dc.subjectEleştirel düşünmeen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectCoachingen_US
dc.subjectCritical thinkingen_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.titleSpor bilimleri fakültesinde antrenörlük eğitimi programlarında öğrenim gören öğrencilerin liderlik özellikleri ve eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExaming the leadership characteristics and critical thinking levels of the students who get coaching education in the faculty of sports sciencesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess