Spor bilimleri fakültesinde antrenörlük eğitimi programlarında öğrenim gören öğrencilerin liderlik özellikleri ve eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesi
Abstract
Bu çalışmada spor bilimleri fakültesinde antrenörlük eğitimi programlarında
öğrenim gören öğrencilerin liderlik özellikleri ve eleştirel düşünme düzeylerinin
incelenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışmanın evrenini İstanbul’daki tüm spor bilimleri
fakültesinde antrenörlük programlarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır.
Araştırmanın örneklemini ise İstanbul ilindeki spor bilimleri fakültelerinde
antrenörlük programlarında öğrenim gören ve gönüllük esasına göre çalışmaya katılan
225 öğrenci oluşturmaktadır. Katılımcıların yaş, cinsiyet, okul türü, anne ve baba
eğitim düzeyi, aile aylık gelir düzeyi değişkenleri ile liderlik yönelimleri ölçeğinin
puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak, (p<0,05) anlamlı farklılık olduğu
belirlenmiştir. Değişkenler arasında yapılan t testi ve tek yönlü Varyans analizi
neticeleri de istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu görülmüştür. Katılımcıların
liderlik ölçeği ile eleştirel düşünme ölçeği ilişki düzeyi incelendiğinde, iki değişken
arasındaki ilişkinin anlamlı (p<0,001) olduğu belirlenmiştir. Değişkenler arasındaki
ilişki pozitif yönde (0,237) ve düşük düzeydedir. Çalışmada elde edilen verilerin
istatistiksel değerlendirilmesi SPSS 20.0 paket programı ile yapılmıştır. Elde edilen
verilerden demografik özelliklerin belirlenmesi amacıyla frekans ve yüzde
ortalamalarının tespiti için betimsel istatistik yapılmıştır. İkili gruplardaki anlamlılığın
testi için bağımsız örneklem t testi, ikiden fazla olan bağımsız değişken arasındaki
anlamlı farklılığın tespiti içinde tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Liderlik
özellikleri ile eleştirel düşünme düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla
korelasyon analizi uygulanmıştır. Bu sonuç katılımcıların eleştirel düşünme düzeyinin
liderlik davranış biçimlerini az miktarda pozitif yönde etkilediği şeklinde
yorumlanabilir. Katılımcıların eleştirel düşünme ve liderlik arasında pozitif yönde
düşük düzeyde anlamlı bir ilişki sergilediği ve liderlik eleştirel düşünmeyi olumlu
yönde, düşük düzeyde etkilediği sonucuna ulaşılmıştır In this study, it was aimed to examine the leadership characteristics and critical
thinking levels of the students studying in coaching education programs in the faculty
of sports sciences. All sports science in the universe of this study consists of students
studying in Istanbul coaching programs in the faculty. The sample of the study consists
of 225 students who study in coaching programs in sports sciences faculties in Istanbul
and participate in the study on a voluntary basis. It was determined that there was a
statistically significant difference (p <0.05) between the participants' age, gender,
school type, mother and father education level, family monthly income level and the
mean scores of the leadership orientation scale. A statistically significant difference
was found in the results of the t test and one-way analysis of variance between
variables. When the relationship level of the participants' leadership scale and critical
thinking scale was examined, it was determined that the relationship between the two
variables was significant (p <0.001). The relationship between variables is positive
(0.237) and low. This result can be interpreted as that the critical thinking level of the
participants has a small positive effect on their leadership behavior. It was concluded
that the participants exhibited a low level of positive relationship between critical
thinking and leadership, and leadership affected critical thinking positively and lowl
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
The following license files are associated with this item: