Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKardaş, İlknur
dc.date.accessioned2021-12-14T10:24:40Z
dc.date.available2021-12-14T10:24:40Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3123
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ YÜCEL YILMAZ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractBirçok tanım ve kavramla birlikte anılan sosyal medya kavramı, bugünkü dünyayı derinden etkileyen oluşumların başında gelmekte ve bireylerin gündelik alışkanlıklarından, beğenilerinden, sosyal ilişkilerinden, iş yaşamlarına kadar birçok konuda etkinlik göstermektedir. Bunun sonucunda daha önce varolmayan birçok yeni kavram, sorun ve oluşum ortaya çıkmıştır. Bu çalışma sosyal medya kullanımının beden algısı ve olası ortoreksiya ile olan ilişkisini incelemeye yönelik yapılmıştır. Araştırmanın evrenini rastegele seçilmiş 148 Gelişim Üniversitesi öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin ‘gönüllü’ katılımlarının esas alındığı bu çalışmada öğrencilere onam formuyla birlikte bilgilendirme yapılmıştır. Çalışmaya yönelik ilişkiyi ölçmek için bireylere Orto-11 Ölçeği, Bergen Sosyal Medya Ölçeği, Sağlık Anksiyetesi Ölçeği, Vücut Algısı Ölçeği ve etkileşimlerini anlamak için sosyodemografik formda sosyal medyayla ilgili sorular yöneltilmiştir. Örneklemden elde edilen veriler SPSS 24 programı ile analize alınmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; araştırmaya katılan kişilerin yüzde 50 ‘inin kadın, yüzde 50’inin erkek olduğu, yüzde 71.6’ının 18-22 yaş arasında, yüzde 21.6 ‘ının 23- 27 yaş arasında olduğu, yüzde 5.4 ‘ünün 28- 32, yüzde ,7 ‘nin 33-37 yaş aralığında olduğu ve geriye kalan katılımcıların da 38 yaş ve üstündeki katılımcılar olduğu saptanmıştır. Ortoreksiya ve sosyal medyanın zayıf bir ilişkisi olduğu, beden algısının ise ortorektik eğilimleri yordamadağı sonucuna varılmıştır. Bununla birlikte cinsiyet faktörünün ON için bir farklılaştırma oluşturmadığı görülmüştür. Bunlara ek olarak sağlık anksiyetesi ve sosyal medya kullanımı arasında zayıf da olsa bir ilişki bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe concept of social media, which is mentioned with many definitions and concepts, is one of the formations that profoundly influences today's world and operates in many subjects from the daily habits, tastes, social relations and business lives of individuals. As a result, many new concepts, problems and formations that did not exist before have emerged. This study was conducted to examine the relationship of social media use with body perception and possible orthorexia. The universe of the research consists of 148 randomly selected Gelişim University students. In this study based on the 'voluntary' participation of the students, information was given to the students along with their consent form. In order to measure the relationship to the study, the individuals were asked questions about the Ortho-11 Scale, Bergen Social Media Scale, Health Anxiety Scale, Body Perception Scale, and social media in sociodemographic form to understand their interactions. The data obtained from the sample were analyzed with the SPSS 24 program. According to the results obtained; 50 percent of the respondents were women, 50 percent were men, 71.6 percent were between the ages of 18-22, 21.6 percent were between 23-27 years old, 5.4 percent were between 28-32, 7 percent were It was determined that they were between the ages of 33-37 and the remaining participants were 38 years old and above. It was concluded that orthorexia and social media have a weak relationship, and body perception predicts orthorexic tendencies. However, it was observed that the gender factor did not differentiate ON. In addition, a weak relationship was found between health anxiety and social media use.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectVücut algısıen_US
dc.subjectOrtoreksiya nervozaen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectBody imageen_US
dc.subjectOrthorexia nervosaen_US
dc.titleİstanbul gelişim üniversitesi öğrencileri arasında sosyal medya kullanımının beden algısı ve olası ortoreksiya nervoza ile ilişkisien_US
dc.title.alternativeCorrelation between social media usage and body perception with possible orthorexia nervosa covering i̇stanbul gelişim university studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess