Akıllı durakların yolcu davranışları üzerindeki etkisi
Abstract
Bu çalışmada, İstanbul Beşiktaş bölgesinde bulunan üç pilot akıllı durağın seçilerek yolcu davranışları üzerindeki etkisi incelenmiştir. Seçilen bu üç akıllı duraklar arasından birincisi,İstanbul'a yapılan ilk pilot konsept akıllı durak olarak da bilinmektedir. Duraklardan ikincisi 34 BZ numaralı metrobüslerinin son durağı olup, bu duraktan deniz ulaşımına ve raylı ulaşım sistemlerine geçiş yapılabilmektedir. İkinci durak, konum olarak da toplu ulaşım sistemlerinin kilit noktası konumundadır. Üçüncü durak ise diğer durakların istikametinde ve raylı ulaşım sistemlerine çok yakındır. Akıllı durakları kullanan yolcu sayılarını belirlemek üzere, sabah 07:00 – 11:00 arası ve öğlen 12:00 – 16:00 arasında 15'er dakikalık yolcu sayımları inen yolcu ve binen yolcu olarak ) her bir durak için yapılmıştır. İkinci aşamada, duraktan geçen otobüs hatlarının isimleri belirlenmiştir. Üçüncü aşamada akıllı duraklara gelecek otobüslerin durağa geliş süreleri, duraklarda bulunan dijital ekranlarından otobüsün durağa gelme zamanları ve gerçekleşen süre not alınmıştır. Aynı zamanda durağa ait hat otobüslerinden inen ve binen yolcu sayımları da yapılmıştır. Dördüncü aşamada ise yolcuların akıllı durak kullanımı hakkındaki görüşlerini almak için, soruları hazırlanmış ve yolculara yöneltilmiştir. Bu saha çalışma aşamaları, her akıllı durak için ayrı ayrı yapılmıştır. Seçilen bu akıllı duraklarda yapılan saha araştırmaları bize yolcuların davranışları hakkında fikir verecek ve yorumlanıp analiz edilmesini sağlayacaktır. Saha çalışmasında yapılan her aşama için toplanan veriler Ms excell programına geçirilip tablo ve diyagram haline getirilmiştir. Bu çalışma sonunda, akıllı durağa gelen hat otobüslerinin beklenen süreden sapmalarının oldukça az olduğu, akıllı durak kullanıclarının, genel olarak akıllı duraklardan memnun olduğu görülmüştür. In this study, the effect of three pilot smart bus stops in Istanbul Beşiktaş region on passenger behavior was investigated. The first of these three smart bus stops is the first pilot concept smart stop in Istanbul. The second stop is the last stop of the 34 BZ Metrobus, from which you can use sea transportation and rail transportation systems. The second stop is also the key point of public transportation systems. The third stop is in the direction of other stops and is very close to the rail transportation systems. In the first step, 15-minute passenger counts (as descending and departing passengers) were made for each stop between 07:00 - 11:00 in the morning and 12:00 - 16:00 at noon. In the second step, the names of the bus lines at the station were determined. In the third step, the arrival times of these buses at the smart stops and the arrivel time and the time of arrival of the bus to the stop were noted on the digital screens of the stops. At the same time, passenger boarding and boarding numbers of line buses belonging to the station have been made. In the fourth step, questionnaire questions were prepared and directed to the passengers in accordance with the opinions of the passengers and the subject we investigated. These field work steps were performed separately for each smart stop. Field surveys at these selected smart stops will give us insight into the behavior of the passengers and enable them to be interpreted and analyzed. The data collected for each step of the field study were transferred to Ms Excell program and converted into tables and diagrams. During this study; The aim of this course is to determine the current smart stops, to determine the current passenger, bus and bus times of the smart stops, to introduce the computer program to be used and the effect of smart stops on the passenger behaviors according to the results obtained.
Collections
The following license files are associated with this item: