Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYüceol, Nazlı
dc.date.accessioned2020-04-07T20:25:13Z
dc.date.available2020-04-07T20:25:13Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2051
dc.description.abstractÇağımız “dijital çağ” olarak adlandırılmaktadır ve dijital çağ şirketler için dönüşümü zorunlu kılmaktadır. Dijital dönüşümü gerçekleştirebilen şirketler hayatta kalmaya ve başarılı olmaya devam ederken, bu dönüşümü sağlayamayan şirketler yok olmaya mahkûm olmaktadır. Bu çalışmada, David ROGERS’ın “Dijital Dönüşümde Oyunun Kuralları” adlı eseri, Yönetim ve Organizasyon bakış açısıyla, kitap eleştirisi yapmak üzere incelenmiştir. Yazar eserinde; dijital çağda başarılı olmak isteyen şirketlerin uyum süreçlerinde atması gereken adımları, dijital dönüşümün stratejik 5 alanı olarak sınıflandırmıştır. Bu 5 alan; “müşteriler, rekabet, veri, inovasyon ve değer” olarak belirlenmiş ve her bir başlık ayrıntılı olarak ele alınarak dönüşümü gerçekleştirmek isteyen işletmeler için bir yol haritası çizilmiştir. Yazar dili oldukça etkili şekilde kullanmış ve enformel bir dil kullanarak oldukça akıcı bir anlatıma imza atmıştır. Bu eser, yalnızca içinde bulunduğumuz dijital çağ için değil, gelecek dönemler için de oldukça faydalı bilgileri içeren, fütüristik bir yaklaşıma sahiptir. Çalışma kapsamında giriş bölümünde; yazarın eseri yaratmak ile neyi amaçladığı, yazarın biyografisi, alana kazandırdığı diğer çalışmaları, kitapta ele alınan konuların hangi alana ve döneme ait olduğu, eserin dil ve anlatım yönünden özellikleri ele alınmıştır. Analiz ve değerlendirme bölümünde, kitabın bölümlerinin tanıtımı ve yönetim ve organizasyon bakış açısı ile bağlantılı olarak değerlendirilmesi yapılmıştır. Sonuç ve tartışma bölümünde; eserin genel olarak ortaya koyduğu ana tema ele alınmış ve yönetim teori ve yaklaşımları ile nasıl bir ilişki içerisinde olduğu değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractOur age is called the "digital age" and the digital age requires transformation for companies. While companies that can achieve digital transformation continue to survive and succeed, companies that fail this transformation are doomed to disappear. In this study, David ROGERS '"Rules of the Game in Digital Transformation" has been examined in order to make a book criticism from the perspective of Management and Organization. In the author's work; It has classified the steps that companies that want to be successful in the digital age should take in their adaptation processes as strategic 5 areas of digital transformation. These 5 areas are; It was determined as “customers, competition, data, innovation and value” and a road map was drawn up for businesses that want to perform the transformation by discussing each title in detail. This work has a futuristic approach that contains very useful information not only for the digital age we are in, but also for the future. Within the scope of the study, in the introduction section; what the author intended to create the work with, the biography of the author, the other works he brought to the field, the field and the period of the topics covered in the book, and the features of the work in terms of language and expression were discussed. In the analysis and evaluation section, the sections of the book were introduced and evaluated in connection with the perspective of management and organization. In the conclusion and discussion section; The main theme of the work was handled in general and it was evaluated how it relates to management theories and approaches.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectDavid ROGERSen_US
dc.subjectDijital Dönüşümen_US
dc.subjectDijital Çağen_US
dc.subjectİş Stratejilerien_US
dc.subjectDijital Dönüşümde İş Stratejilerien_US
dc.titleDİJİTAL DÖNÜŞÜMDE ‘HAYATTA KALMANIN’ YOL HARİTASIen_US
dc.title.alternativeROAD MAP of ‘SURVIVAL’ in DIGITAL TRANSFORMATIONen_US
dc.typereviewen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentSağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokuluen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8416-5707en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage205en_US
dc.identifier.endpage212en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess