DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE ‘HAYATTA KALMANIN’ YOL HARİTASI
Abstract
Çağımız “dijital çağ” olarak adlandırılmaktadır ve dijital çağ şirketler için dönüşümü zorunlu kılmaktadır. Dijital dönüşümü gerçekleştirebilen şirketler hayatta kalmaya ve başarılı olmaya devam ederken, bu dönüşümü sağlayamayan şirketler yok olmaya mahkûm olmaktadır. Bu çalışmada, David ROGERS’ın “Dijital Dönüşümde Oyunun Kuralları” adlı eseri, Yönetim ve Organizasyon bakış açısıyla, kitap eleştirisi yapmak üzere incelenmiştir. Yazar eserinde; dijital çağda başarılı olmak isteyen şirketlerin uyum süreçlerinde atması gereken adımları, dijital dönüşümün stratejik 5 alanı olarak sınıflandırmıştır. Bu 5 alan; “müşteriler, rekabet, veri, inovasyon ve değer” olarak belirlenmiş ve her bir başlık ayrıntılı olarak ele alınarak dönüşümü gerçekleştirmek isteyen işletmeler için bir yol haritası çizilmiştir. Yazar dili oldukça etkili şekilde kullanmış ve enformel bir dil kullanarak oldukça akıcı bir anlatıma imza atmıştır. Bu eser, yalnızca içinde bulunduğumuz dijital çağ için değil, gelecek dönemler için de oldukça faydalı bilgileri içeren, fütüristik bir yaklaşıma sahiptir. Çalışma kapsamında giriş bölümünde; yazarın eseri yaratmak ile neyi amaçladığı, yazarın biyografisi, alana kazandırdığı diğer çalışmaları, kitapta ele alınan konuların hangi alana ve döneme ait olduğu, eserin dil ve anlatım yönünden özellikleri ele alınmıştır. Analiz ve değerlendirme bölümünde, kitabın bölümlerinin tanıtımı ve yönetim ve organizasyon bakış açısı ile bağlantılı olarak değerlendirilmesi yapılmıştır. Sonuç ve tartışma bölümünde; eserin genel olarak ortaya koyduğu ana tema ele alınmış ve yönetim teori ve yaklaşımları ile nasıl bir ilişki içerisinde olduğu değerlendirilmiştir. Our age is called the "digital age" and the digital age requires transformation for companies. While companies that can achieve digital transformation continue to survive and succeed, companies that fail this transformation are doomed to disappear. In this study, David ROGERS '"Rules of the Game in Digital Transformation" has been examined in order to make a book criticism from the perspective of Management and Organization. In the author's work; It has classified the steps that companies that want to be successful in the digital age should take in their adaptation processes as strategic 5 areas of digital transformation. These 5 areas are; It was determined as “customers, competition, data, innovation and value” and a road map was drawn up for businesses that want to perform the transformation by discussing each title in detail. This work has a futuristic approach that contains very useful information not only for the digital age we are in, but also for the future. Within the scope of the study, in the introduction section; what the author intended to create the work with, the biography of the author, the other works he brought to the field, the field and the period of the topics covered in the book, and the features of the work in terms of language and expression were discussed. In the analysis and evaluation section, the sections of the book were introduced and evaluated in connection with the perspective of management and organization. In the conclusion and discussion section; The main theme of the work was handled in general and it was evaluated how it relates to management theories and approaches.
Volume
7Issue
1The following license files are associated with this item: