dc.contributor.author | Öztürk, Cihangir | |
dc.date.accessioned | 2020-02-01T18:29:25Z | |
dc.date.available | 2020-02-01T18:29:25Z | |
dc.date.issued | 2019 | en_US |
dc.date.submitted | 2019-07 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11363/1924 | |
dc.description | Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ SELÇUK BİLDİK
Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı / İnşaat Mühendisliği Bilim Dalı
Konu: İnşaat Mühendisliği = Civil Engineering | en_US |
dc.description.abstract | Şehirleşmenin etkisi ile yapı yoğunluğunun yüksek olduğu yerlerde kazıların yapılması,otopark gibi ihtiyaçlar nedeniyle daha fazla bodrum kat ihtiyaçları, arazideki kot farklarının fazla olması nedeniyle kazı çalışmaları esnasında geçici önlemler alınması zorunlu hale gelmiştir. Kazı çalışmaları esnasında iksa sistemlerinin tasarımı kadar uygulanmasının doğru olması büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmada bir vaka örneği ele alınarak geri analizler yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar değerlendirilerek iksa sistemindeki hasarlar incelenmiştir. Sonlu elemanlar programı kullanılarak geri analizler yapılarak, sahada ölçülen deformasyonlarla karşılaştırılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre çözüm önerileri üzerinde durulmuştur. Ayrıca hassaslık analizleri ile iksa sistemine etkiyen parametreler araştırılmıştır. İçsel sürtünme açısının iksa sistemi tasarımını doğrudan etkilediği görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The high density of buildings due to the effect of urbanisation, the need of more basement areas for parking spaces and due to the high level of elevation differences from the ground level, temporary retaining systems have become mandatory during the excavations. The application of the retaining systems is also important as much as the design of the excavation works. In this study, a case study was considered, and back analyses were performed. The results and the damages that occurred in the retaining system were evaluated.Back analyses were performed by using finite element program, and the obtained deformations were compared with the deformations measured in the field. Emphasis on solutions were made based on the results obtained. In addition, sensitivity analyses have been carried out to investigate the parameters affecting the retaining system. It has been concluded that the angle of internal friction directly affects the design of the retaining system. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Gelişim Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
dc.subject | İksa sistemleri | en_US |
dc.subject | hassaslık analizi | en_US |
dc.subject | sonlu elemanlar | en_US |
dc.subject | deplasman | en_US |
dc.subject | Plaxis | en_US |
dc.subject | Shoring systems | en_US |
dc.subject | sensitivity analysis | en_US |
dc.subject | finite element | en_US |
dc.subject | displacement | en_US |
dc.title | İKSA sistemlerinin sayısal olarak incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Numerical investigation of shoring systems | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |