Yayın tarihi için Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar listeleme
Toplam kayıt 174, listelenen: 81-100
-
Yapay Zekâ ve Kişiselleştirilmiş Seyir Kültürü: Netflix Örneği Üzerinden Sanat Eserinin Hiper Kişiselleştirilmesi
(TRT, 2021)Yapay zekâ teknolojilerinin tüketici davranışlarını etkilemeye ve yeni tüketim alışkanlıkları oluşturmaya başlaması iletişim alanında ortaya yeni kavramların çıkmasına neden olmaktadır. Hiper kişiselleştirme de bu yeni ... -
Türkiye’de Enflasyonun Belirleyicilerinin VAR Yöntemi İle Analizi (2008-2019)
(Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2021)Çalışmanın amacı Türkiye için enflasyonun 2008 sonrası belirleyicilerini araştırmaktır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi saptamak için 2008:1-2019:12 dönemini kapsayan aylık veriler zaman serisi analizi ile test edilmektedir. ... -
Gastronomi Turizmi Kapsamında Yöresel Yemeklerin Restoranlarda Sunulması Üzerine Bir Araştırma: Şarköy Örneği
(Sidas Medya A.Ş., 2021)Bu çalışmanın amacı, Tekirdağ’a bağlı Şarköy yöresinde bulunan restoranların, bölgeye ait yöresel yemeklerinin menülerinde yer alma durumunu tespit edip, gastronomi turizmi çerçevesinde değerlendirmektir. Amaca ulaşabilmek ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Akran Zorbalık Eğilimlerinin Örgütsel Yabancılaşma Algılarına Etkisinin İncelenmesi: Ankara İli Örneği
(Milli Eğitim Bakanlığı, 2021)Bu araştırma, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel ortaokul düzeyindeki öğrencilerde rastlanan örgütsel yabancılaşma durumlarının akran zorbalık eğilimi ve akran zorbalığa maruz kalma durumları arasındaki ... -
Yakınsama Çağında Hikâye Anlatmak: Transmedya Hikâyeciliği Kavramı Üzerinden “Leyla İle Mecnun” Dizisinin İncelenmesi
(Pamukkale Üniversitesi, 2021)Kitle iletişim araçlarının dijitalleşmesiyle yaşanan teknoloji tabanlı yapısal değişiklikler, medya ortamlarının içerik üretiminde önemli bir unsur olarak yer alan hikâye ve onun anlatı yapısını yeni bir forma dönüştürmüştür. ... -
Enneagram Kişilik Tiplerinin İş Performansı Üzerindeki Etkisi
(Cahit Aydemir, 2021)Bu araştırmanın amacı enneagram kişilik tiplerinin çalışanların iş performansı üzerindeki etkisinin belirlenmesidir. Bu amaçla Aksaray ilinde faaliyet gösteren hizmet ve imalat işletmesi çalışanlarından gönüllülük esasına ... -
Dijital Medya Platformu İçin Marka İmajının, Marka Güveni ve Sadakati Üzerindeki Etkisi: Netflix Türkiye Uygulaması (Marka Mimarisi Özelliklerinin Farklılıklarının İncelenmesi)
(Türk Kooperatifçilik Kurumu, 2021)Marka imajı, marka güveni ve marka sadakati, son yıllarda hem akademisyenler hem de uygulayıcılar tarafından tartışılan en önemli pazarlama kavramları arasındadır. Bu çalışmanın amacı, dijital medya platformu olan ... -
İletişim Fakültesi Müfredatlarının Medya Sektörü İş İlanları Üzerinden Sektörel Beklentileri Karşılama Yeterliliğinin İncelenmesi
(Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Çalışmanın konusunu, iletişim fakültesi mezunlarının sektörel donanım yeterliliğinin ve sektörde yaşanan istihdam probleminin, iletişim fakültesi müfredatlarında yer alan ders içeriklerinin incelenmesiyle ele alınması ... -
Medya Sektöründe Marka Mimarisi: Netflix Örneği
(Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi, 2021)Markanın stratejik olarak ne konumda olduğunu gösteren marka mimarisiyle ilgili yazında yapılmış çalışmalar perakendeci markalar, tüketici ürünü markaları, hizmet markaları, endüstriyel ürün markaları, ülke ve şehir ... -
Kültür Mirası Eğitimde STK’ların Rolü Üzerine Bir Örnek: “Üsküdar Kültür Mirasını Katılımcı Koruma Projesi” Kapsamında İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Eğitim Programı
(Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2021)Kültür mirasının korunması ve gelecek kuşaklara aktarılması ancak toplumun bilinçlendirilmesi ile sağlanabilir. Özellikle çocuklar ile gençlerde kentlilik bilincinin geliştirilmesi, sahiplenme duygusu ve koruma bilincinin ... -
Halkla İlişkiler Bağlamında Kurumsal Sosyal Sorumluluğa Yönelik Algının Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Öğretim Üyelerine Yönelik Bir Araştırma
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Mevcut literatür, kurumsal sosyal sorumluluğa yönelik, doğru şekilde gerçekleştirilmiş halkla ilişkiler uygulamalarının kurumların hedef kitleleri üzerinde olumlu yönde algı yarattığını gösterir. Bu bağlamda ... -
Volatility of BIST 100 Returns After 2020, Calendar Anomalies and COVID-19 Effect
(Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, 2021)Market actors define the volatility in financial markets as a measure of risk. This study aims to investigate the volatility movements in the return series calculated on the closing values of the BIST 100 index between ... -
Bir Kültürel Tüketim Pratiği Olarak Netflix Dizileri
(Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi İktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi, 2021)21. yüzyılda medya içeriklerinin kullanımına yönelik bireysel tüketimler radikal değişimler gösterirken aynı zamanda izleme pratikleri de gelenekselden dijitale dönüşmekte ve aşırı izleme motivasyonları belirginlik ka ... -
Covid-19 Pandemisinin BIST Sektör Endeksleri İle İlişkisi: Bayer – Hanck (2013) Eşbütünleşme Analizi
(Melih Topaloğlu, 2021)Amaç – Dünya ülkelerini beklenmedik bir şekilde etkileyen Covid-19 pandemisi, ölüm ve hastalıkların yanı sıra ciddi ekonomik kayıplara da yol açmıştır. Genel olarak değerlendirildiğinde, Covid-19 pandemisinin her sektörü ... -
GIS and Multicriteria Decision Analysis for Landfill Site Selection in Edirne Province, Turkey
(Igdir University, 2021)A sustainable solid waste management system planning is a complex and interdisciplinary subject, which requires considering technical, environmental, economic, and social factors. Landfills play an essential role in solid ... -
Yaşlılara Evde Bakım Veren Aile Üyelerinin Yaşadıkları Zorluklar ve Etkileyen Unsurlar
(Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2021)Bu araştırmada 60 yaş ve üzeri bakıma ihtiyaç duyan yaşlılara, evde bakım veren bireylerin ne gibi zorluklar yaşadıklarını tespit etmek ve bu zorlukların hangi unsurlardan beslendiğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu ... -
Covid-19 Sürecinin Tüketici Davranışlarına Etkisi ve Tüketici Eğilimlerindeki Yenilikler: Bağışıklık Güçlendirici Gıda Takviyeleri Örneği
(Dokuz Eylül Üniversitesi, 2022)COVID-19 sürecinde tüketicilerin farklı satın alma motivasyonlarına bağlı olarak farklı tüketici davranışları göstermektedirler. Bu durum, hijyen alışkanlıklarından maske takmaya, tüketici satın alma alışkanlıklarından ... -
Game-Based Advertisement: Uludag Lemonade and Lipton Ice Tea Example
(Erciyes Üniversitesi, 2022)Consumer behavior is influenced by technological advancements and socioeconomic changes. Consumers have become tired of traditional advertising channels. Those in the Z generation, in particular, have a strong desire to ... -
Aile İşletmelerinde Rekabet Stratejilerinin Finansal Performansa Etkisi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2022)Günümüz şartlarında işletmeler rekabet ortamında varlıklarını sürdürebilmek ve kâr elde edebilmek amacıyla birtakım rekabet stratejileri uygulamaktadırlar. Aile işletmeleri ise gerek yönetsel gerekse de finansal anlamda ... -
Stratejik Yönetim Modeli Bağlamında Otantik Liderlik Kavramının İncelenmesi
(Nobel Akademik Yayıncılık, 2022)İnovasyon ve teknolojinin hızla gelişmesi, bilgiye erişmenin oldukça kolay olduğu bu çağda yöneticilerin birtakım yetkinliklere sahip olabilmelerini gerekli kılmaktadır. Bundan kaynaklı yöneticilerin sahip olduğu liderlik ...