Konu "Tourism" için listeleme
Toplam kayıt 27, listelenen: 21-27
-
Seyahat Motivasyonlarının X, Y ve Z Kuşaklarına Göre Farklılıklarının İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma
(İdeal Kent Yayınları, 2020)Turizm pazarlamasında yaş faktörü önemli bir pazar bölümlendirme kriteri olarak kabul edilmektedir. Bireyler doğdukları yıla göre X, Y ve Z şeklinde belli kuşaklara ayrılmaktadır. Her kuşağın kendine has öne çıkan bazı ... -
Sharing Economy in Destinations: An Evaluation of Munirent, ShareHub, ShareNL Projects and Recommendations
(Social Sciences Studies Journal, 2023)The sharing economy is a sharing-based business model that enables the use of scarce resources more efficiently and sustainably. This business model, which is increasingly used, has started to attract local governments' ... -
Sürdürülebilir Turizm Kapsamında Sındırgı ve Çevresinin Turizm Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma
(Yüksel Öztürk, 2018)Turizm endüstrisi son yıllarda hem ulusal hem de uluslararası anlamda hızlı bir büyüme ve gelişme göstermektedir. Bununla birlikte keşfedilmemiş doğal ve kültürel ortamlara yönelik ilgi de artmaktadır. Doğal, tarihi ... -
Turizm Endüstrisinde Robotlaşma
(Yüksel Öztürk, 2019)Son yıllarda dünya genelinde farklı sektörlerde robot teknolojisi kullanımı hızla yaygınlaşmaktadır. Özellikle endüstri 4.0 ve yapay zekâ ile birlikte robot teknolojisi yeni bir boyut kazanmıştır. Her ne kadar emek yoğun ... -
Türkiye’ye Gelen Çinli Turistlerin Seyahat Motivasyonları Üzerine Bir Araştırma
(Hitit Üniversitesi, 2018)Çin, son yıllarda ekonomik olarak hızla gelişen ve dünyaya açılan bir ülke konumundadır. Çin, uluslararası turizm pazarında da hızlı büyüme gösteren bir ülke olarak 2016 yılında en çok turizm harcaması yapan ülke konumuna ... -
Uzak doğu asya ülkerinden türkiye'ye gelen turist sayısına etki eden ekonomik faktörlerin panel veri analizi ile incelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2017)İnsanların gezmeyi ve değişik yerler tanıma isteğini keşfetmesi ve yaygın hale gelen turizm olgusu zamanla sınırları aşmış ve uluslararası bir nitelik kazanmıştır. Bunun sonucunda küresel ilgi alanına sahip bir sektör ... -
Üreticilerin Bakış Açısından Coğrafi İşaretli Bir Yiyecek: Beypazarı Kurusunun Değerlendirilmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2021)Bir yöreye özgü olan ürünlerin ayırt edici özelliklerinin korunup, gelecek nesillere aktarılmasını amaçlayan coğrafi işaretli ürünler ekonomik kalkınma ve kültürel mirasın tanıtılması konularında bölge açısından önemli rol ...