Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Zengin, Ece" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Ergenlerde anne baba tutumları ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Ortaokul örneği
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Zengin, Ece
    Ergenlik dönemleri 9-11 yaşlarından başlayarak 17-18 yaşlarına kadar devam eder ve bu süreç içerisinde her ergende farklı fiziksel, zihinsel ve sosyal-duygusal değişimlere rastlanır. Bu değişimlerin yanı sıra yaşanılan kaygı ve stres kız ve erkek ergenlerde farklı tepkilere yol açmaktadır. Ergenlik; fiziksel olarak büyümenin görüldüğü cinsel gelişme ve psikososyal olgunlaşmanın gerçekleştiği, çocukluktan yetişkinliğe bir geçiş dönemi olarak adlandırılabilir. Bu sürecin ne zaman ve nasıl gerçekleşeceği ergenden ergene değişim gösterir. Anne baba tutumlarının en belirgin iki özelliği ''duygusal ilişki boyutu'' ile ''denetim boyutu''dur. Duygusal ilişki boyutunu incelemek istediğimizde, çocuklardaki kabul edici tutumdan başlayarak reddedici tutuma kadar devam eden bir süreçtir ve bu süreçte farklılıklar görülmekte. Bunun yanı sıra denetim boyutuna baktığımızda, kısıtlayıcı tutumdan başlayarak hoşgörülü tutumu da içine alarak devam eden bir süreç olarak adlandırılmaktadır. Sınav kaygısı, sınav öncesinde kişinin öğrendiği bilgiyi sınav sırasında aktaramaması sonucunda öğrenilen bu bilginin unutulması ile öğrencinin başarısını etkili bir şekilde kullanamadığı yoğun kaygı durumudur. Sınav kaygısı kişinin olaya yüklediği anlama bağlıdır. Sınav kaygısı yaşayan öğrencinin sınavda dikkatinin dağılmasına, motivasyonunun düşmesine ve olumsuz düşüncelerin oluşmasına sebep olur. Amaç: Yapılan araştırmanın amacı ergenlerde anne baba tutumları ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Bu araştırma, "ilişkisel tarama modeli" ile bağdaştırılarak bu modele uygun hazırlanmıştır. İki veya daha çok değişken arasında olan değişim varlığını ve/veya bu değişkenler arasında olan derecenin belirlenmesini amaçlar. Ayrıca araştırma desenlerini "ilişkisel tarama modeli" olarak ifade edebiliriz.Sonuç: Araştırmalar sonucunda, sınav kaygısı ile demokratik tutumun uyuşmadığı ve aralarında ters bir ilişki olduğu kanısına varılmıştır. Anne babaların çocuklarına karşı demokratik yaklaşmaları ile çocukların kendilerine güveni artabilir ve bu durumda algılayacakları kaygınında azalmasına sebep olabileceğini düşünebiliriz. Sınav kaygısı ile Otoriter Tutum arasında ise pozitif bir ilişki bulunmaktadır. Katılımcıların cinsiyetlerine göre anne baba tutumlarına göre farklılaşmadığı görülmektedir. Cinsiyetlerine göre sınav kaygısı ile arasında anlamlı fark vardır. Kadınlarda bu oran diğerlerine göre pozitif yönde farklı olduğu görülmüştür.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim