Yazar "Za'tara, Nadeen" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İstanbul'da ergenlik dönemindeki türk ve yabancı öğrencilerin internet kullanım alışkanlıkları ve ailelerinin tutumları(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2024) Za'tara, NadeenÇalışmanın iki temel amacı bulunmaktadır. Birincisi, İstanbul'daki Türk ve yabancı gençlerin internet kullanım alışkanlıkları ve aile tutumlarına ilişkin bakış açılarını anlamak ve demografik özelliklere bağlı olarak potansiyel farklılıkları belirlemektir. İkincisi, Türk ve yabancı öğrencilerin görüşlerini karşılaştırmayı hedeflemektedir. Betimsel bir metodoloji kullanılarak, araştırma yapılandırılmış bir anket çalışmasıyla gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini, İstanbul'un Bağcılar ilçesindeki Özel Kazanım Okulları'nda 2023-2024 akademik yılında 9. ile 12. sınıflarda yer alan öğrenciler oluşturdu ve toplamda 211 öğrenci bulunmaktaydı. Araştırma gruplarını oluşturmak için basit rasgele örnekleme yöntemi kullanıldı. Türk ve yabancı katılımcılar arasında denge sağlanarak toplamda 120 katılımcı elde edildi. Veri toplama işlemi, yanıt oranı %56.9 idi. Çalışma, Türk ve yabancı öğrencilerin internet kullanım alışkanlıklarını ve tutumlarını milliyet, cinsiyet, sınıf, yaş, ortalama başarı oranı ve aile geliri gibi demografik özelliklere dayalı olarak yedi temel eksende inceledi. Bu eksenler arasında internet kullanımı desenleri ve süresi, internet kullanımını tetikleyen durumlar, internet kullanım amaçları, internet kullanımının olumlu ve olumsuz etkileri, internet kullanım nedenleri ve ailenin ergenlerin internet kullanımına yönelik tutumları bulunmaktadır. Elde edilen veriler daha sonra SPSS 25.0 istatistiksel yazılımı kullanılarak işlendi, doğrulandı ve analiz edildi. Sonuçlar, cinsiyetin Türk gençleri arasındaki internet kullanımında önemli bir faktör olmadığını, ancak sınıf, yaş, aile geliri ve akademik başarı gibi faktörlerin etkili olduğunu gösterdi. Türk gençlerin internete genellikle akıllı telefonları üzerinden, çoğunlukla evde eriştiği ve bunu sosyal medya ve problem çözme için kullandığı belirlendi. Diğer yandan, yabancı gençlerin de genellikle evde, akıllı telefonlar aracılığıyla internete eriştiği ve önceliğini sosyal medyaya verdiği tespit edildi. Aileler genel olarak internet kullanımını destekliyor ancak bazı sitelere engel olmuyor. Bu nedenle sonuçların da gösterdiği gibi, Türk örneklemindeki ailelerin ergen çocuklarına yönelik tutumları demokratik ve yönlendiriciyken, yabancı öğrenci örneklemindeki ailelerin tutumları demokratikti. Ayrıca, çalışma Türk ve yabancı öğrenciler arasında internet kullanım alışkanlıkları ve aile tutumları açısından genel benzerlikler olduğunu ortaya koymuştur. Ancak, Türk öğrencilerin internetin olumlu etkilerine ilişkin algılarının yabancı öğrencilere göre daha düşük olduğu ve günlük internet kullanım süresi açısından istatistiksel olarak önemli farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak, çalışmanın bulguları gençlerin internet kullanımı ve aile tutumlarına dair önemli içgörüler sağlamaktadır.