Yazar "Yasir, Mohammed" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Customer capital and its role on promoting entrepreneurial marketing: The case of small and medium enterprises in Iraq(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Yasir, MohammedBu tez, girişimci pazarlamayı (ürün yeniliği, risk alma, müşteri yoğunluğu, fırsat odaklılık, proaktif odaklanma, kaynak kullanımı ve müşteri değeri yaratma) teşvik etmede müşteri sermayesinin rolünü üç boyutta (pazar bilgisi, müşteri mutluluğu, müşteri sadakati) araştırmaktadır. Bu tezin ampirik çalışması Bağdat Irak'ta KOBİ işletmeleri üzerinde uygulanmıştır, anketler araştırmacının 6-9 Mart 2022 tarihleri arasında çalışanlara 400 anket dağıtmak için rastgele 60 KOBİ işletmesini seçtiği, bu anketlerden yaklaşık 21'inin geçersiz olduğu, oysa , geçerli anket 379'dir. Veriler toplandıktan sonra faktörler arasındaki ilişkiyi yapılandırmak için korelasyon ve regresyon verileri yapılmıştır. Bu çalışmanın sonuçları, müşteri sermayesinin girişimci pazar üzerinde bir etkisi olduğunu göstermiştir, bu tezin hipotezleri, sonuçları genelleştirmek için diğer ülkelerde ve işletmenin diğer yasal biçimleri üzerinde daha fazla araştırma yapılabileceği kısmen desteklenmiştir.