Yazar "Uslu, Ahmet" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 10-20 Yaş Arası Eğitilebilir ve Öğretilebilir Durumdaki Bedensel Engelli Bayan ve Erkek Sporcuların Açık ve Kapalı Alan Etkinliklerinde Yürütülen Spor Eğitiminin Motor Becerileri Üzerine Etkilerinin Değerlendirilmesi(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 2016) Uslu, AhmetTürkiye'de bedensel engelli bireylerin sosyal, fiziksel ve psikolojik gelişimi açısından sporun önemi büyüktür. Temel motor becerilerinin gelişmesinde oldukça etkili olan spor, engelli bireylerin kas gelişimi üzerinde olumlu bir etki yapmaktadır. Ülkemizde bedensel engelliler açık ve kapalı alanlarda gerçekleştirilen spor dallarına katılım sağlayabilmektedir. Engelli bireylerin sporla uğraşmaları fiziksel, sosyal ve zihinsel açıdan bir takım artılar sağlarken; temel motorik becerilerin gelişmesine de yardımcı olmaktadır. Bedensel engellilik doğuştan ya da sonradan oluşan nedenlere bağlı olarak oluşabilen bir problemdir. Engellilik türüne ve düzeyine bağlı olarak bireyler sosyal ve fiziksel imkânlara erişim güçlüğü ya da fiziksel gelişim problemleri yaşayabilirler. Bedensel engelli bireyler açısından "eğitsel oyun" hem fiziksel gelişime yardımcı olmakta hem de motivasyonu arttırıcı bir etkide bulunmaktadır. Bu çalışmanın temel öngörüsünü bedensel engelli bireylerin eğitsel oyunlara katılarak motor becerilerini geliştirdiği savı oluşturmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın birinci bölümünde engellilik ve bedensel engelliliğin ülkemizde ve dünyada kavramsal çerçevesi çizilmeye çalışılmıştır. İkinci bölümde spor ve bedensel engellilik ilişkisinden hareketle motor beceri kavramı ayrıntılı olarak irdelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise eğitsel oyunların gelişimi ve birey üzerindeki etkileri ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Çalışmanın araştırma bölümünde ise bedensel engelli bireylerin motor becerilerinin gelişimi üzerinde eğitsel oyunların etkisi, oyunlar oynanmadan ve oynandıktan sonra; ölçümlenip değerlendirilmiştir.