Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ulusoy, Ahmet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Dijital Ödeme Sistemlerinin Finansal Kurumların Erişim ve Derinliğine Etkisi: Türk Bankacılık Sektöründen Kanıtlar
    (Hüzeyfe Süleyman Arslan, 2023) Demirel, Serkan; Ulusoy, Ahmet; Özbilge, Gökhan
    Günümüzde dijital ödeme sistemleri birçok insanın günlük yaşantısında giderek vazgeçilmez hâle gelmektedir. Dijital ödeme sistemlerinin artan kullanımı ise hem finansal sistem içerisinde işlem yapabilme kabiliyetini hem de finansal sistemin gelişimini etkileyebilme potansiyeline sahiptir. Çünkü geleneksel finansal işlemlerde kullanılan nakit veya diğer fiziksel ödeme araçlarına kıyasla, dijital ödemelerin yaygınlaşmasıyla birlikte finansal kurumlara erişim kolaylaşırken derinlikleri de artmaktadır. Bu bağlamda çalışmada, Türk Bankacılık Sektörü tarafından hizmete sunulan dijital ödeme sistemlerinin finansal kurumların erişim ve derinliğine olan etkilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Ampirik bulguların dayanakları ise IMF, BKM ve WB’den Türkiye örneklemi için yıllık olarak 1990-2021 dönemi aralığında derlenen veri setine dayanmaktadır. EKK yöntemi kullanılarak elde edilen bulgular, dijital ödeme sistemleri olarak ele alınan Kredi Kartı Sayısı, Banka Kartı Sayısı, ATM Cihazı ve POS Cihazı değişkenlerinin tümünün, finansal kurumların derinliğine pozitif yönde etki edebileceğini göstermektedir. Ayrıca, kredi ve banka kartlarının kullanımının finansal kurumlara erişim açısından etkili olmadığı ancak ATM ve POS cihazı sayılarında meydana gelecek artışların finansal kurumlara erişimi artırabileceği anlaşılmaktadır. Bir bütün halinde bu bulgular, finansal kurumlara erişim için yalnızca ilgili araçlara sahip olmanın yeterli olmadığı; bu araçları daha etkin kullanabilecek hizmetlere de ihtiyaç duyulduğu yönünde ipuçları sunmaktadır. Neticede dijital ödeme sistemlerinde gerçekleştirilecek finansal inovasyonların, finansal kurumların erişim ve derinliğini, dolayısıyla da ekonomik gelişmeyi teşvik edebileceği söylenebilir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Katılım Bankacılığında Aktif Kârlılığı ve Özkaynak Kârlılığı Üzerine Etki Eden Faktörler
    (Ali Rıza Sandalcılar, 2024) Demirel, Serkan; Ulusoy, Ahmet; Varol, Gizem
    Bu çalışmada, Türkiye'deki katılım bankalarının finansal performansını değerlendirmek amacıyla 2016:Q1-2023:Q4 dönemlerindeki finansal verileri içeren bir veri seti kullanılmıştır. Veri seti; Albaraka, Kuveyt Türk, Türkiye Finans, Vakıf Katılım ve Ziraat Katılım bankalarının her bir çeyrek dönem için çeşitli finansal göstergelerini kapsamakta ve toplamda 160 gözlem içermektedir. Çalışmada aktif karlılık ve özkaynak karlılığı bağımlı değişken; büyüme oranı, kredi temerrüt takas oranı, finansal hizmetlere güven değişkeni, döviz kuru ve kar pay oranı bağımsız değişken olarak belirlenmiştir. Çalışmada, bankaların finansal performansını belirleyen faktörlerin analiz edilmesinde hem zaman, hem de yatay kesit etkilerini dikkate alan panel veri analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, kredi temerrüt takası, döviz kuru ve kar payı oranının katılım bankalarının performansı üzerinde anlamlı etkileri bulunmaktadır. Ayrıca büyümenin aktif karlılık üzerindeki etkisi anlamlı iken özkaynak karlılığı üzerindeki etkisinin anlamlı olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Finansal hizmetlere güvenin ise katılım bankalarının performansı üzerinde anlamlı bir etkisi yoktur.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Türk Bankacılık Sisteminde Dijitalleşme-Kârlılık Etkileşimi
    (Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanlığı, 2022) Ulusoy, Ahmet; Demirel, Serkan
    Dünyadaki gelişmelere paralel olarak Türk bankacılık sektörü hızla dijitalleşmektedir. Dijitalleşmenin sürdürülebilirliği ancak kârlılığın sağlanmasıyla mümkün olabilir. Bu sebeple bu çalışmada dijitalleşmenin bankaların aktif kârlılığı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Dijital bankacılık müşteri memnuniyeti ve sadakatinin artmasına, işlem maliyetinin azalmasına ve bankaların kâr etmesine katkı sağlayarak kazanç artışına neden olmaktadır. Bu çalışmada 2008-2020 dönemi, çeyrek dönemlik veriler kullanılarak dijitalleşme ve kârlılık ilişkisi araştırılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlar dijitalleşme ve kârlılık arasında pozitif bir ilişkinin varlığını ortaya koymaktadır. Ayrıca çalışmadan elde edilen sonuçlar, hem mobil ve internet bankacılık kullanan müşteri sayısının hem de mobil bankacılık ve internet bankacılığı aracılığıyla yapılan işlem hacimlerinin aktif kârlılık üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Bu durumun yanı sıra internet bankacılığı aracılıyla yapılan işlem hacmi büyüklüğünün bankaların aktif kârlılığı üzerinde etkili olan en önemli faktör olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca mobil bankacılık işlem hacminin kârlılık üzerindeki etkisinin internet bankacılığı işlem hacminin kârlılık üzerindeki etkisine göre daha düşük bir seviyede kaldığı bulunmuştur. Çalışma kapsamında elde edilen bir diğer sonuç ise mobil bankacılık müşteri sayısındaki artışın, internet bankacılığı müşteri sayısındaki artışa göre kârlılık üzerinde yaklaşık iki katlık bir etkiye sahip olduğudur.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim