Yazar "Tozlu, Emel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analyses of word-of-mouth communication and Its effect on students' university preferences(Elsevier Science Bv, 2016) Ozdemir, Ali; Tozlu, Emel; Sen, Erdal; Atesoglu, HulyaWord-of-mouth is totally formed by satisfaction of customer and transparent communication based methods. The power and meaning of word-of-mouth is relevant to speaker's relationship with the product or service, satisfaction of speaker will lead to convey messages that are positive about product and service. With this motivation felt by the speaker, it is seen that he joins deliberately or not to the process which helps the process about the benefits to product or to service. As far as the increasing number of universities is concerned; the dimension of presentation is coming into prominence. This situation shows us word-of-mouth effect could be effective in the presentation of universities. The purpose of this study is to put forward how word-of-mouth advice method works in the university preference process. In this work, quantitative research method such as survey technique is used. (C) 2016 Published by Elsevier Ltd.Öğe HALKLA İLİŞKİLER VE GÖNÜLLÜLÜK EKSENİNDE TÜRKİYE'DE KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK PROJELERİ VE BİN YIL KALKINMA HEDEFLERİ(2017) Tozlu, Emel; Peltekoğlu, Filiz BaltaGünümüzün en önemli sorunlarından birisi olarak yoksulluk yerel olduğu kadar küresel sonuçları da olan, sadece devlet eliyle değil, STK'lar ve tüm kurumların duyarlılık göstermesiyle çözüm aranması gereken öncelikli ve önemli evrensel sorunlardan biridir. Bir toplumda yaşayan her birey gibi varlığını içinde bulunduğu topluma, ülkeye, insanlığa borçlu olan işletmelerin de, kurumsal sosyal sorumluluklarını yerine getirmeleri, iyi birer kurumsal vatandaş olmaları kendi sürdürülebilirlikleri açısından da önem taşımaktadır. Sosyal sorumluluk projelerinin katkısı ise, işletmelerin üretim süreçlerinin bir parçası olarak gerçekleştirilen sürdürülebilirlikle ilgili uygulamalar ile kurumların iş yapış biçimi haline gelen sorumluluk anlayışıyla mümkündür. Bu nedenle sosyal sorumluluk sadece toplumsal bir geri ödeme olarak değil, bir iş yapış biçimi ve kurum kültürünün bir parçası olarak ele alınmalıdır. Mükemmel örgütlerin ilk yedi temel özelliğinin içerisinde en önemli unsurlardan biri olarak tanımlanan sosyal sorumluluk, günümüzde kurum kültürünün önemli bir bileşeni olmak zorundadır. Son yıllarda birer toplumsal organizma olarak ele alınan örgütlerin/kurumların iyi birer kurumsal yurttaş olabilmesi kurumsal sosyal sorumluluklarını yerine getirmeleriyle doğrudan ilişkilidir. Kurumsal sosyal sorumluluk anlayışının bir iş yapış biçimi haline gelmesiyle uygulamaların her adımında iletişim yönetimine duyulan gereksinim, kurumsal sosyal sorumluluğun halkla ilişkilerle doğrudan ilişkisini açıklar niteliktedir. Bu durum ise halkla ilişkilerin sadece sosyal sorumluluk projelerinin iletişiminin sürdürülmesi ve uygulanması aşamalarında değil, aynı zamanda sosyal sorumluluk anlayışının kurum kültürünün bir parçası haline gelmesi sürecinde de ne kadar önemli olduğunu ortaya koymakta ve gönüllülük kavramının altını çizmektedir. Zira Kant'a göre ancak lehte ve aleyhte sonuçları değerlendirebilme yeteneği geliştiğinde ahlaki davranışlardan söz edilebilir (Magee 2004: 136). Bu nedenle kurum kültürü ile bütünleşmiş, kurumun iş yapış biçiminin parçası olan bir projenin kurumsal sosyal sorumluluk kapsamında değerlendirilmesi olanaklıdır. Kaldı ki bazı projeler çok geniş tabanlı işbirliklerini, ortak aklı gerekli kılmaktadır. İşte bu noktada devlet, STK, özel sektör ve hatta küresel ölçekli işbirlikleri, büyük önem taşımaktadır. Günümüzde Dünya nüfusunun altıda biri günde bir dolardan az para kazanırken, iki milyar insan iki dolardan az para kazanıyor. Bu durumu dikkate alan BM tarafından dünyada pek çok sosyal problemin nedeni olan yoksulluğa çözüm üretmek üzere sekiz temel ve 18 alt başlıktan oluşan Binyıl Kalkınma Hedefleri açıklanmıştır. Türkiye Cumhuriyeti Devleti tarafından imzalanmış olan \"Bin Yıl Kalkınma Hedefleri\" kapsamında yer alan konular, sosyal sorumluluk alanlarına yol gösterme nitelikleri açısından son derece önemlidir. Bu çalışmada, halkla ilişkiler ile kurumsal sosyal sorumluluk arasındaki ilişki, temel baş lıklar altında vurgulanmış ve Türkiye'de Capital Dergisi için, 2016 yılında Barem araştırma şirketi tarafından 2015 yılının \"Türkiye'nin En Beğenilen Şirketleri''nin saptanmasıamacıyla gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre kurumsal sosyal sorumluluktaen başarılı bulunan ilk 3 kurum baz alınarak, söz konusu kurumların yaptıkları sosyalsorumluluk projeleri \"Bin Yıl Kalkınma Hedefleri\" doğrultusunda incelenmiştir. Ancak;kurumların üretim süreçlerinin bir parçası olarak gerçekleştirdikleri sürdürülebilirlikleilgili uygulamalar, araştırmaya dahil edilmemiştir. Araştırmada, 'Bin Yıl Kalkınma Hedefleri'bağlamında sosyal sorumluluk projelerinin dağılımı analiz edilmiştir.Öğe The Impact of Organizational Politics Fact on the Act of Social Media Usage in Higher Education Institutions(Springer International Publishing Ag, 2018) Sen, Erdal; Tozlu, Emel; Aybar, Sibel; Atesoglu, HulyaIn today's business life experiencing unspecific, complicated and continuous changes, the climate is getting more and more political for the organizations. The employees to display behaviors after comprehending the organizational climate in a political manner are becoming one of the critical elements of the organizational climate. It is possible to say that the employees that take part in any section of the organization are interested in such activities. Within this context, the political behavior, which can be named as manipulative behaviors exhibited deliberatively by individuals in order to actualize their expectations, is only a small part of the organizational politics fact. The political behaviors are explicitly exhibited in certain organizations, while they develop esoterically in other organizations. Therefore, an individual starts to exhibit political behaviors once he/she realizes that the organization is political, and then this turns into a cyclical action due to the interactions among the employees. In this context, it can be clearly set forth that the organizational politics fact redounds up the personal behaviors in an individual's life. After the massive development in technology, social media has turned into a platform on which an individual reflects his/her inner world by sharing his/her emotions, situations and thoughts on a daily basis. In this study, the objective is to reveal the importance concerning the impact of organizational politics perception on individuals' social media usage on the basis of higher education institutions, based on the current literature. The quantitative data shall be subjected to evaluation in line with survey study by carrying out a literature review using qualitative method in this research.