Yazar "Topçu, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Bist İmalat Sanayi Şirketleri Dolarizasyon Eğiliminin İşletme Finansman Politikaları Üzerine Etkileri(Ekonomi ve Finansal Araştırmalar Derneği, 2022) Yalçıner, Kürşat; Topçu, MuratTürkiye’de finansal ve finansal olmayan sektör firmaları ile hane halkının varlık ve yükümlülük dolarizasyonu önemli ölçüde artmış ve dolarizasyon işletmelerin finansman kararlarında dikkate alınan önemli bir değişken haline gelmiştir. Çalışmada Borsa İstanbul’da (BİST) işlem gören imalat sanayi işletmelerinin dolarizasyon eğilimlerinin finansman tercihleri üzerine etkisine odaklanılmakta, işletmelerin varlık ve yükümlülük dolarizasyon seviyelerinin işletme finansmanında tercih edilen kaynağın çeşidini, vadesini ve temel finansman kurallarına uyumunu etkileyip etkilemediği hipotezleri test edilmektedir. Panel veri analizinden elde edilen sonuçlar, işletmelerin yükümlülük dolarizasyonu arttıkça finansman politika tercihinde uzun vadeli finansal borç kullanımına yöneldiği, varlık dolarizasyonu artan işletmelerin ise borçlanmadan ziyade öz sermaye ile finansmanı tercih ettiklerini göstermektedir. Çalışmanın tali sonuçlarında ise firma piyasa değeri değişkeni (FPD) borçlanma ile ilgili tüm değişkenleri istatistiksel olarak anlamlı negatif, öz sermaye ile ilgili değişkeni ise anlamlı pozitif etkilemektedir. FPD değerindeki artışın işletmelerin öz kaynakla finansman eğilimine pozitif katkı sağladığı tespit edilmiştir. Firma büyüklüğü değişkeni ise tam tersi şekilde borçlanma ile ilgili değişkenleri anlamlı pozitif özsermaye ile ilgili değişkenleri ise anlamlı negatif etkilemektedir. Firma büyüklüğü borçlanma ile finansman tercihini uyarmaktadır. Çalışmanın sonuçları yükümlülük dolarizasyonunun varlık dolarizasyonuna göre finansman politika tercihleri üzerindeki etkisinin daha güçlü olduğu yönündeki kısıtlı literatürü desteklemektedir.Öğe Öz Yeterliliğin Yaratıcı Kişilik Üzerine Etkisinde, Psikolojik Güçlendirmenin Aracılık Rolü: İstanbul’daki 4-5 Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma(Melih Topaloğlu, 2019) Çöp, Serdar; Topçu, MuratAmaç – Yaratıcı kişiliğe sahip insanlar, psikolojik yapıları, kendilerine olan öz güvenleri ve iş yapma biçimleri ile farklılaşmaktadırlar. Bazı durumlarda farklılaşmalar, klasik yönetim anlayışı ile çatışma içerisine girebilmekte hatta çatışma, yaratıcı kişiliği yok edebilmektedir. Yöneticilerin bazen yaratıcılığı korumak ve geliştirmek için farklı yönetim stilleri ve psikolojik davranışlar sergilemeleri gerekmektedir. Bu kapsamda çalışma, literatürde sorunun çözümüne katkıda bulunmak, turizm yöneticilerine yol göstermek ve çalışanların yaratıcı kişilik özelliklerinin oluşturulması ve geliştirilmesini sağlamak amacıyla, öncelikle öz yeterlilik ve yaratıcılık arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkide psikolojik güçlendirmenin aracılık rolünü incelemeyi hedeflemektedir. Yöntem – Araştırma Turizm Bakanlığı’na kayıtlı, İstanbul ilinde faaliyette bulunan 4-5 yıldızlı otel işletmesinde çalışanların istatistiklerine göre uygulanan anket vasıtasıyla yapılmıştır. Sosyal medya üzerinden ve basılı olarak ulaştırılan anketler arasından yapılan inceleme sonucunda 308 adet anket değerlendirme için uygun bulunmuştur. Veriler SPSS programında katılımcıların öz yeterlilik, psikolojik güçlendirme ve yaratıcılık algısı ile bireysel özellikleri arasındaki farklılığı ortaya çıkartmak için “Anova”, “T-testi”, farklılaşmanın hangi grup arasında olduğunu tespit için “Tukey” testi yapılmıştır. Bulgular – Öz yeterlilik ve yaratıcılık arasında psikolojik güçlendirmenin aracılık rolünün tespitine yönelik yapılan “Hiyerarşik Regresyon Analizi” sonucuna göre model, psikolojik güçlendirmenin aracılık rolünü doğrulamıştır. Tartışma – Turizm sektörü her geçen yıl artarak devam eden iletişim ve ulaşım teknolojilerinin ortaya çıkarttığı yenilikler ile yüzleşmektedir. Günümüzde ortaya çıkan yenilikler, sektörün geleneksel turizmden teknolojik turizme doğru evrilmesini sağlamıştır. Teknolojik turizme geçebilmek ve gelişimi sürdürebilmek ancak yaratıcı insan kaynakları ile mümkün olabilmektedir. Bu kapsamda turizm sektöründe yöneticilerin çalışanlarını psikolojik olarak güçlendirilmesi onların yaratıcılığının geliştirilmesine katkı sağlayacaktır.Öğe Sosyal Sermayenin Hizmet İnovasyonu Üzerine Etkisinde Bilgi Paylaşımının Aracılık Rolü: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Araştırma(Muharrem Tuna, 2019) Çöp, Serdar; Topçu, MuratGünümüz rekabet koşullarında, çalışanların sahip oldukları bilginin, yenilikçi fikirlerin, kaliteli ve hızlı bir şekilde yeni ürün ve hizmete dönüştürülmesinde, sosyal sermaye ve bilgi paylaşımı önemli rol oynamaktadır. Sosyal sermaye işletmede birbirine bağlı kişilerin, grupların aralarında yarattıkları iyi niyet, dostluk, sempati gibi sosyal ağlardan meydana gelen, fikirlerin yeni ürün ve hizmete dönüşmesine etki eden bir değer olarak ortaya çıkmaktadır. Sosyal sermayenin turizm işletmelerinde çalışan yenilikçi davranışlarını ne ölçüde ve nasıl etkilediği bilgi paylaşımının bu etkileşimdeki rolünün ortaya çıkartılması çalışmanın temel sorununu teşkil etmektedir. Çalışmada bilgi paylaşımı, başka bir aktörden tecrübe kazanmaya yardımcı olan en önemli aktarma mekanizması olarak düşünülmektedir. Bu kapsamda çalışma; otel işletmelerinin sosyal sermaye yapısını ortaya çıkartmayı ve bunun hizmet inovasyonu üzerine olan etkisini belirlemeyi, örgüt içi bilgi paylaşımının bu etkideki rolünü incelemeyi amaçlamaktadır. Türkiye’nin genelini yansıttığı düşünülerek sayfiye ve şehir otelciliğinin yer aldığı İstanbul ve Ankara’daki otel işletmesi çalışanları ankete katılmıştır. Veriler İstanbul ve Ankara’da bulunan, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan, 305 kişinin doldurduğu anketlerden elde edilmiştir. Katılımcıların sosyal sermaye, hizmet inovasyonu ve bilgi paylaşımı algısı ile bireysel özellikleri arasındaki farklılığı ortaya çıkartmak için “anova” “t-testi”, farklılaşmanın hangi grup arasında olduğunu tespit için “Tukey” testi ortaya konulmuştur. Sosyal sermaye ile hizmet inovasyonu arasında bilgi paylaşımının aracılık rolünün tespitine yönelik modeli test etmek için “Hiyerarşik Regresyon Analizi” yapılmıştır. Model, sosyal sermayenin hizmet inovasyonu ve bilgi paylaşımı üzerindeki etkisini yordamaktadır, ancak bilgi paylaşımı bu etkide kısmi aracılık rolü üstlenmektedir.Öğe The Impact of Artificial Intelligence Applications on Digital Banking in Turkish Banking Industry(HINDAWI LTD, ADAM HOUSE, 3RD FLR, 1 FITZROY SQ, LONDON W1T 5HF, ENGLAND, 2024) Demirel, Serkan; Topçu, MuratTis paper presents the efects of chat box (C.B.) and video call (V.C.) artifcial intelligence applications, which are becoming increasingly common in the banking system in parallel with the development of information systems on the number of digital banking users, and the relationship between the variables is investigated. Te data set of the variables consists of a total of 44 observation points between the 1st quarter of 2012 and the 4th quarter of 2022. Te cointegration relationship between the variables is examined using the ARDL cointegration test. According to the F statistic results for cointegration hypothesis testing, there is a statistically signifcant relationship between the variables at a 1% signifcance level. In the long run, a 1% increase in Chat Box users causes an increase of approximately 0.2% in the number of mobile banking users. A 1% increase in Chat Box users in the short term increases the number of mobile banking users in the current period by approximately 0.03%. A 1% increase in video call users in the long term causes an increase of approximately 0.04% in the number of mobile banking users. A 1% increase in the number of video calls in the current period increases current period mobile banking applications by approximately 0.005%. It has been determined that the efect of chat box applications on mobile banking is higher than that of video call applications. In addition, there is a close correlation between mobile banking and the independent variable chat box, no correlation between mobile banking and video calling, and a moderate correlation between chat box and video calling. All fndings mean that artifcial intelligence applications positively contribute to the expansion of mobile banking.