Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Timuray, Tayfun" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Katılım Bankacılığında Kurum İçi İletişim Hizmeti Kalite İncelemesine Yönelik SERVQUAL Analizi
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Timuray, Tayfun
    Ülkemizde özellikle 1990'lı yıllardan sonra görülen Dünya ile entegre olma çalışmaları tüm sektörleri etkilemiş, gerek özel ve gerekse de kamu sektörünün yeniden yapılanma süreçleri hız kazanmıştır. Gelişen ve değişen Dünya'ya uyum göstermeye çalışan tüm organizasyonlar öncelikle teknolojik alt yapılarını güçlendirmeye başlamışlardır. Hızlı teknoloji transferleri organizasyonların iş yapış tarzlarını etkilemiş, otomasyon ve bilgisayar sistemlerinde ki gelişmeler neredeyse tüm sektörlerde istihdam edilen çalışan sayısının tartışılır olmasına neden olmuştur. Bu tartışmalar ilerleyen zamanlarda organizasyonlar açısından kurum içi iletişim mekanizmalarının kurulmasına neden olmuştur. Katılım bankacılığı ülkemizde ilk olarak 1985 yılında kendini göstermiş ancak 2000'li yıllara kadar bankacılık sektöründe etkisini hissettirememiştir. Son on yılda başarılı bir performans çizen bankacılık sektörü içinde katılım bankacılığı da çalışan sayısını önemli ölçüde arttırmıştır. Bu artış katılım bankalarının geleneksel yönetim tarzlarından kurtularak bilimsel metotlara dayalı modern yönetim anlayışlarını uygulamalarına neden olmuştur. Bu sebeple de katılım bankaları gerek kurum içi, gerekse de kurum dışı iletişim alanlarında kendilerini geliştirmeye başlamalardır. İşletmeler açısından iletişimin önemi hiç tartışmasız ki çok önemlidir. Gerek iç iletişim ve gerekse de dış iletişim açısından yeterli performans ve başarıyı gösteremeyen işletmelerin uzun süreli faaliyetlerini sürdürmeleri beklenemez. Bu nedenle özellikle iletişim, hizmet ve kalite birçok akademik çalışmaya konu olmuş, hakkında kitaplar yazılmıştır. Hizmet kalitesini ölçebilmek için çok çeşitli yöntemler geliştirilmiştir. Bu yöntemlerden bir tanesi de Servqual modelidir. Servqual ölçeği birçok araştırmada her ne kadar hizmet kalitesi ölçümü amacı ile kullanılmış olsa da, bu çalışmada iletişim kalitesinin ölçümü amacı ile kullanılmıştır. Bu çalışmanın amacı, kurumsal iletişim çatısı altında çok önemli bir yere sahip olan kurum içi iletişimde çalışanların beklenti ve algılarının ne ölçüde örtüştüğünü ölçmektir. Bu bağlamda fiziksel, güvenilirlik, heveslilik, güven ve empati kalite boyutlarında çalışanların düşüncelerinin nasıl etkilendiğini ortaya koymak amaçlı gerçekleştirilen araştırmada kantitatif araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılmıştır.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Nöro pazarlama kapsamında web uygunluk: Bireysel bankacılık müşterilerinin göz takip analizi
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Timuray, Tayfun
    Pazarlama kavramına en geniş perspektiften bir mal ya da hizmetin alıcı ve satıcı ile olan ilişkisini düzenleyen kurallar manzumesi olarak bakıldığında tarihsel gelişiminin de insanlık tarihi kadar eski olduğu söylenebilecektir. Kronolojik açıdan bu kadar eski olan bir fiilin, ticari hayatta kavramsal bir değer olarak kabul görmesi ve kullanılmaya başlanması ise 18. yy. başlarında yaşanan sanayi devriminin de etkileri ile birlikte 20. yy. 'da ortaya çıkmaktadır. Kotler'e (1972) göre pazarlama en eski mesleklerden biri olduğu kadar, bir o kadar da yeni bir hareket, davranış biçimi ve bilimdir. Pazarlama faaliyetleri kadar ve belki ondan çok daha eski bir faaliyet alanı da bankacılıktır. Geçmişi günümüzden yaklaşık 5.500 yıl öncesine kadar uzanan bankacılık, günümüz Dünyası'nın gerek bireysel ve gerekse de kurumsal yapıları açısından olmazsa olmazlarındandır. Bankaların icra ettikleri tüm faaliyetler kişilerin gündelik yaşantısının içindedir. Global bankacılık sistemi içerisinde her gün milyarlarca işlem yapılmaktadır. Modern yaşam tarzının gereği olan interneti de oldukça yoğun kullanan bankalar, müşterilerine daha hızlı, kişiye özel, güvenli ve zaman kısıtı olmaksızın hizmet verebilmek için çeşitli sistemler geliştirmiştir. Bu sistemlerin başında da internet ve mobil bankacılık ürünleri gelmektedir. Türkiye'de faaliyet gösteren ticari tüm bankaların internet ve mobil bankacılık uygulamaları bulunmaktadır. Bankalar bu uygulamaları ile mevcut ve potansiyel müşterilerine en iyi hizmeti vermek için yarışırken bir yandan da onlarla reklam, iletişim ve pazarlama alanlarında etkileşime girmektedir. Bu çalışmanın amacı, bireysel bankacılık müşterilerinin reklam, iletişim ve pazarlama boyutlarında karar verme mekanizmasında bu web sitelerinin dijital anlamda onları ne kadar etkileyip etkilemediğini ortaya koymak ve gelecekte yapılacak olan çalışmalara kapı aralamaktır. Araştırmada hem niceliksel hem de niteliksel araştırma yöntemleri kullanılmıştır. Ölçek herhangi bir yerden olduğu gibi alınmamış, reklam, pazarlama ve iletişim boyutları göz önünde bulundurularak geliştirilmiştir. Çalışma ön test, uygulama ve son test aşamalarından oluşturulmuştur. Elde edilen niceliksel veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) v.24 programı aracılığı ile bilgisayara yüklenmiş ve istatistiksel işlem yapılmış, göz izleme (eye tracking) verileri ise The Eye Tracker serial number is GP3-17121389, Gazepoint software version 5.3.0., Gazepoint Analysis UX Edition software, Gazepoint HD Eye Tracker 150 Hz ekipmanları ile yapılmıştır. Ortaya çıkan sonuçlar banka web sitesinde tüketicilerin reklam boyutunda, iletişim boyutunda ve pazarlama boyutunda web sitesindeki görsellerden etkilenme düzeyinde odaklanma yaşadıklarını göstermektedir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Prim Üretimi Yüksek Bankalarda Bankasürans ve Karlılık İlişkisinin Analizi: Türkiye Örneği
    (Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu, 2023) Özcan, Hakan; Çelik, Ali; Timuray, Tayfun
    Türkiye’de sigorta şirketleri tarafından yapılan prim üretiminin yaklaşık ¼’ü banka kaynaklıdır. Günümüz bankacılık sisteminde kâr sadece kullandırılan kredilerden değil aynı zamanda diğer bankacılık faaliyetlerinden elde edilen komisyon gelirlerinden de oluşmaktadır. Bu çalışmada 2013- 2023 arasındaki yıllar kapsamında hayat, kasko ve ferdi kaza prim üretimi gibi seçilmiş sigorta değişkenlerinin Türkiye’de sigorta prim üretimi en yüksek 5 bankanın net kâr marjını hangi oranda etkilediğini tespiti amaçlanmıştır. Bu doğrultuda elde edilen dirençli panel tahmin sonuçlarına göre diğer etkenler sabitken, kasko prim üretimindeki %1’lik artışın bankaların net karını %0,65 düzeyinde yükselttiği, hayat prim üretimindeki %1’lik artışın ise bankaların net karını %0,53 düzeyinde yükselteceği sonucuna ulaşılmıştır.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim