Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Terzi, Elif" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Instagram üzerinden alışveriş yapan tüketicilerin satın alma davranışlarının incelenmesi: Türkiye'deki uluslararası öğrenciler örneği
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Terzi, Elif
    Modern dünyada sosyal yada sanal gerçeklik hızla gelişiyor ve aynı zamanda alışılmış iletişim süreci de giderek değişiyor. Yeni gerçeklikte sosyal ağlar, dünyanın dört bir yanındaki insanların günlük yaşamlarının ayrılmaz bir parçası haline geldi. Giderek artan küresel İnternet platformu ve çeşitli sosyal ağların kullanımı sadece kişiler arası iletişimi değil insanların günlük ihtiyaçları için yaptıkları alış veriş tarzlarının da değişmesine sebep olmuştur. Yaşanan bu değişim ve dijitalleşme süreci 2020 yılında küresel bir pandeminin başlamasıyla birlikte tüm dünyanın izole edildiği ve kişiler arası sosyal iletişimin yasaklandığı bir döneme hızlıca evrilmiştir. Son yıllarda Türkiye'yi de etkileyen küresel göç hadiseleri yaşanmaktadır. Suriye ve Afganistan'da yaşanan iç karışıklıklar ile Rusya-Ukrayna savaşı sebepleriyle Türkiye gelen zorunlu göçe ayrıca Türkiye'nin son yıllarda turizm, ticaret, eğitim ve sağlık alanlarında bir çekim merkezi haline gelmesiyle birlikte yaşanan isteğe bağlı göçler eklenince yabancı sayısında olağanüstü bir artış meydana gelmiştir. Geliş sebepleri her ne olursa olsun Türkiye'ye göç eden yabancılar, dijitalleşen ve daha çok bireyselleşen ama aynı zamanda içinde bulunduğu Türk toplumuyla kültürel etkileşim içerisine girme ihtiyacı arasında paradoksal bir durum yaşamaktadırlar. Türk toplumu içerisinde önemli bir nüfus haline gelen yabancılar, son dönemde işletmelerin, bireysel üreticiler ile ticaret yapanların da dikkatlerini üzerlerine çekmişlerdir. Yabancı tüketiciye etkili hizmet sağlayabilmek, talep ve ihtiyaç duydukları ürünleri tam zamanında, hata ve eksiklik olmadan karşılayabilmek için yabancı tüketicilerin / kullanıcıların satın alma kararını etkileyen koşul ve faktörleri bilmek, işletmeleri yabancı tüketiciye daha da yaklaştırmaktadır. Yabancı kullanıcıların kararını etkileyen hususların anlaşılması, işletmelerin yabancı kullanıcıları daha iyi anlamasını sağlamakta ve dolayısıyla en doğru hizmetin kullanıcıya sunulmasına imkân tanımaktadır. Günümüzde iletişim ve buna bağlı olarak teknolojik alanlarda yaşanan gelişmeler ve özellikle son yıllarda sosyal medyanın bir ticari mecra haline gelmesiyle birlikte yabancılar da en az yerli kullanıcılar/ tüketiciler kadar bu alanda varlık göstermeye başlamışlardır. Mobil cihazlar ve uygulamalarla yabancı tüketicilere çok daha hızlı ve aracısız sipariş verebilme imkânı sunulmaktadır. Yabancı tüketici için dijital alanlar çok çeşitli avantajlar sağlamaktadır. Bunlardan en önemlileri; çarşı – pazarda veya fiziki ortamda yaşayabilecekleri dilsel ve kültürel stresten uzak, daha çok yazılı ve görüntülü bir şekilde aynı kategorideki ürünleri daha geniş ölçekte kıyaslama imkanı bulabilecekleri ve bütün bunları yaparken zamandan da tasarruf edebilecekleri dijital ortamda bu işleri yapabilme olanaklarıdır. Bu çalışmanın temel amacı sosyal ticaretin önemli mecralarından olan Instagram'ın kullanımında; Türkiye'de yaşayan yabancı tüketicilerin demografik durumlarını, karar verme tarzlarını ve satın alma davranışlarının incelenmesidir. Araştırma yapılırken çeşitli filtre soruları ile odak katılımcı gruba ulaşılmıştır. Araştırmaya Türkiye'de yaşayan 1260 yabancı öğrenci dâhil edilmiş ve bu sayıdan Instagram hesabı olan 865 kişiye daha önceden Instagramdan alışveriş yapıp yapmadıkları sorulmuştur. Bu doğrultuda, İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde Instagramdan alışveriş yapan 226 kullanıcı/tüketiciyle ankete devam edilmiştir. Yapılan literatür taraması sonucunda yabancılar ve yabancıların instagramdan alışveriş alışkanlık ve davranışlarıyla ilgili benzer bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Böylece kendi alanında ilk araştırma olması sebebiyle bir karşılaştırma yapılamamıştır. Ancak yapılan değerlendirme neticesinde araştırmanın özellikle anket çıktılarının literatürde önemli bir boşluğu dolduracağı ve bundan sonraki çalışmalara kaynak teşkil edeceğini söylemek mümkündür.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim