Yazar "Sezikli, Yusuf" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Artırılmış gerçeklik ile vücut sistemleri üzerinde öğrenmeyi sağlayan bir yazılımın gerçekleştirilmesi(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Sezikli, YusufBu çalışma, anatomi öğretiminde kullanılan artırılmış gerçeklik tabanlı bir "sihirli ayna" ile temas gerektirmeden insan hareketlerinin algılanması ve yorumlanmasının kritik adımını ele almaktadır. Sanal ayna, vücut sistemlerinin daha ayrıntılı bir şekilde incelenip anlaşılması için etkili bir yöntem sunmaktadır. İskelet sistemi, kas sistemi, dolaşım sistemi ve sinir sistemi gibi vücut sistemlerini sanal olarak görme ve etkileşimli olarak keşfetme imkânı sağlar. Bu yöntem, kullanıcının kendi vücudunu 3D olarak görselleştirerek iskelet yapısını, kasların yerleşimini, dolaşım sisteminin yolunu ve sinir sisteminin dağılımını gerçek zamanlı olarak görmesini sağlar. Ayrıca etkileşimli dokunma galerisi, her bir vücut sisteminin alt bileşenlerini ayrıntılı bir şekilde inceleme imkanı sunar. Kullanıcılar, bir organı veya bileşeni seçip yakınlaştırarak ayrıntılı bir şekilde görebilir ve üzerindeki parçaların isimlerini ve özelliklerini öğrenebilir. Bu sayede, anatomik bilginin daha etkili bir şekilde öğrenilmesini ve anlaşılmasını sağlar. Kullanıcılar, görsel ve etkileşimli deneyimleri sayesinde vücut sistemlerini daha derinlemesine keşfedebilir, kavramları daha iyi anlayabilir ve anatomik terminolojiyi öğrenme sürecinde aktif bir şekilde kullanabilir. Uygulama ve kod tasarımı için Unity 3D oyun geliştirme motoru ve C# programlama dili kullanılmıştır. Bu süreçte, Unity 3D'nin zengin özellikleri ve C# programlama dilinin esnekliği, uygulamanın etkileşimli ve kullanıcı dostu bir şekilde tasarlanmasını sağlamıştır. Kodlar, uygulamanın işlevlerini, kullanıcı etkileşimlerini ve veri işlemlerini yönetmek amacıyla yazılmış ve Unity 3D'nin entegre geliştirme ortamında test edilmiştir. Nuitack SDK, uygulamanın Kinect sensörüyle etkileşimini yönetmek ve kullanıcının hareketlerini algılamak için kullanılan bir yazılım geliştirme kiti olarak görev yapmıştır. Z-Anatomy ve Blender programları da kullanılarak anatomik modellerin oluşturulması ve işlenmesi gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, artırılmış gerçeklik tabanlı ayna kullanımının anatomi öğretimindeki potansiyelini ortaya koymaktadır. Çalışmada, öğrencilerin aktif bir şekilde öğrenmelerini sağlayarak anatomik bilgiyi daha etkili bir şekilde öğrenmelerine katkıda bulunmaktadır. Öğrenciler, sanal ayna aracılığıyla vücut sistemlerini keşfederken görsel ve etkileşimli deneyimler yaşayarak derinlemesine öğrenme sağlayabilirler. Sonuç olarak, artırılmış gerçeklik teknolojisinin anatomi öğretiminde kullanımına dair önemli bir örnek sunmaktadır. Artırılmış gerçeklik tabanlı sihirli ayna, öğrencilerin anatomik bilgiyi daha etkili bir şekilde öğrenmelerine ve anlamalarına yardımcı olacak yenilikçi bir yaklaşım sunmaktadır.