Yazar "Sadiqe Ali Mohsen, Lina" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The relationship between marketing deception and customer repurchase intention(İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023) Sadiqe Ali Mohsen, LinaPazarlama aldatmacası (ürün aldatma, fiyat aldatma, promosyon aldatma, dağıtım aldatma) pazarlamacıların satışları artırmak ve daha fazla kazanmak için kullandıkları yanıltıcı bir teknik olarak tanımlanır ancak bu kazançlar sadece kısa vadededir çünkü tüketici bu yanıltıcı yöntemi kısa sürede keşfedecektir. .ve içine düşmek kolay olmayacak. Yine, bu,Bu durum, müşterinin yeniden satın alma davranışını etkileyebilir aynı ürünü geri alma niyetini etkileyebileceği anlamına gelir. Çalışma, pazarlama aldatmacası ile müşterinin pazarlama aldatmacası ürünlerini yeniden satın alma niyeti arasındaki ilişkiyi incelemek için bir anket kullandığından, bu tez nicel yönteme dayanıyordu. Ölçekler, 1 = Kesinlikle Katılmıyorum ve 5 = Tamamen Katılıyorum şeklinde Likert ölçeği kullanılarak ölçülmüştür. Veriler, Ummanlı danışanlardan çevrimiçi bir anket yoluyla toplanmıştır. Bu araştırmanın birincil amacı, Umman Sultanlığı'ndaki müşteriler arasında pazarlama aldatmacası ile geri satın alma niyeti arasında bir bağlantı kurmaktır. Bu çalışma, ürün aldatmacası ve fiyat aldatmacası yoluyla pazarlama aldatmacasının Umman tüketicisinin yeniden satın alma niyeti üzerinde olumsuz bir etkisi olduğu, ancak dağıtım aldatmacası ile yeniden satın alma niyeti arasında bir ilişki olmadığı sonucuna varmıştır.