Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Moussa Elmi, Fardoussa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    The role of influencer marketing in business: A meta-analysis
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022) Moussa Elmi, Fardoussa
    Etkileyici pazarlama yaratılmasının bir sonucu olarak, pazarlama iletişimi tarihindeki en önemli gelişmelerden biri olarak ortaya çıkmış ve son birkaç yılda pazarlama iletişimi ortamının genişlemesini tanımlamada önemli bir rol oynamıştır. Literatürde çok fazla bilgi mevcut olmasına rağmen, parçalı ve çeşitlidir, bu da iş dünyasında teoriyi geliştirmeyi ve yönetim uygulamasını geliştirmeyi zorlaştırmaktadır. Bu çalışmanın amacı, sosyal medya influencer pazarlamasının bir işletmenin büyümesine yardımcı olup olamayacağını ve işletmenin çevresi üzerinde ne gibi etkileri olacağını değerlendirmektir. Bu çalışmada sosyal etkileyici pazarlamanın işletme pazarlama stratejisi üzerindeki etkisini incelemek için bir meta-analiz yapıldığı söylenmektedir. Bu çalışmanın amacı, etkileyici pazarlamanın etkinliğini belirlemek için daha önce yayınlanmış 103 çalışmanın nicel bir meta-analizini yapmaktı. Her bir çalışmadan ortalama, standart sapma ve örneklem boyutu, elektronik veri tabanı araştırmasından elde edilen farklı yayınlardan oluşan bir koleksiyondan çıkarıldı ve bunlar daha sonra birleştirildi. Bunun bir sonucu olarak, analizimizi gerçekleştirmemize yardımcı olması için rastgele etkiler modelini kullanabileceğiz. Meta-analitik sonuçlar, etkileyici pazarlamanın dört değişkeni (müşteri sadakati, marka tutumu, satın alma ilgisi, marka güveni) orta etki büyüklüğü ile etkilediğini göstermektedir. Marka güveni, müşteri sadakati ve satın alma niyetinden sonra, bu durumda marka tutumu üzerinde en büyük etkiye etkileyici pazarlamanın sahip olduğu bulundu. Bu meta analiz sonuçları, yüksek bir heterojenlik ve anlamlı bir ortalama etki büyüklüğü göstermektedir. Bu bulguların teorik ve pratik sonuçları ayrıntılı olarak tartışılmıştır.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim