Yazar "Mezda, Eda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Seçmene İdeal Reklam Mecrasıyla Ulaşmak: Sosyal Medya Üzerine Bir AHP Analizi(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2024) Öztürk Çelebi, Gülcennet; Mezda, EdaSeçim süreçleri evrensel ve tarihsel bir bakış açısıyla değerlendirildiğinde, seçimlerin kaderini ‘tarafsız’ seçmenin belirlediği görülmektedir. Türkiye özelinde de geçerli olan bu varsayım, tarafsız seçmenin nasıl ve hangi kanallardan ikna edilebileceği sorusunu doğurmaktadır. ‘Nasıl’ sorusunun yanıtı çok değişkenli bir süreçte gizliyken, ‘hangi kanaldan’ sorusunu yanıtlamanın yolu reklam mecralarını incelemekten geçmektedir. Parti reklamları için ideal sosyal medya mecrasını saptamayı amaçlayan bu çalışma, reklamverenler açısından bilimsel kriterler ışığında öngörü sunan bir yöneylem araştırmasıdır. Çalışmada çok kriterli karar verme (ÇKKV) tekniği ‘Analitik Hiyerarşi Prosesi’ (AHP) yöntem olarak kullanılmıştır. Çalışmanın alternatifleri Facebook, Instagram ve YouTube olarak belirlenmiş, Twitter ve Whatsapp siyasal reklam verilememesi nedeniyle kapsam dışı tutulmuştur. Mecralar; reklam maliyetleri, erişim ve kullanım kolaylıkları, hedeflenen kitleye ulaşılabilirlik, etkileşim işlevsellikleri, geri bildirimler üzerindeki kontrol ve bireysel/kurumsal hesap seçenekleri açısından karşılaştırılmıştır. Kriterlerin ağırlıkları uzman görüşüyle belirlenmiştir. Hesaplamalarda Facebook için 0,399 YouTube için 0,341 ve Instagram için 0,261 puanlık skorlara ulaşılmıştır. Sonuç olarak ideal mecranın Facebook olduğu görülmüştür. Bu çalışma seçim öncesi dönemlerde, hangi mecranın reklamverenler için daha avantajlı olabileceğine yönelik bir fikir sunması açısından önemlidir.