Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mert, Zeynep Cisem" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özgül Öğrenme Güçlüğü Tanısı Almış Hastalarda Duygusal Zekâ Düzeyleri, Depresyon ve Çoklu Zekâ Profillerinin İlişkisi
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Mert, Zeynep Cisem
    Yaptığımız bu çalışmanın amacı, özgül öğrenme güçlüğü tanısı alan çocukların duygusal zekâ düzeyleri incelenmiş olup akademik olarak diğer akranlarına göre zor ve karmaşık eğitim-öğretim hayatı geçirdikleri göz önünde bulundurularak başarısızlık, ikili ilişkilerde problem, içe kapanıklık, yetersizlik duyguları gibi problem yaşamalarından yola çıkarak depresyon düzeyleri ile çoklu zekâ profilleri arasında herhangi bir ilişki olup olmadığının incelenmesidir. Çalışma Çorlu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim okullarında kayıtlı Özgül Öğrenme Güçlüğü tanısı almış 2. 3. ve 4.sınıflara devam eden toplamda 50 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırma kapsamında çocukların duygusal zekâ düzeylerini belirlemek için" Bar-On Duygusal Zekâ Çocuk ve Ergen Formu", depresyon düzeylerini belirlemek için "Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği" ve çoklu zekâ profilini belirlemek içinde "Çoklu Zekâ Envanteri" kullanılmıştır. Ölçme araçlarından elde edilen veri setinin güvenirliği için Cranback Alfa katsayısı bulunmuş olup sürekli değişkenlerin normal dağılım gösterip göstermediğinin anlaşılması içinde Kalmogorov Smimov testi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucu duygusal zekâ düzeyleri ile çoklu zekâ düzeyleri arasında anlamlı ilişki saptanmıştır. Diğer tüm düzeyler ve yaş bakımından anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Cinsiyet faktörünün ise, özgül öğrenme güçlüğü tanısı almış hastalarda duygusal zekâ, çoklu zekâ ve depresyon düzeyleri üzerinde anlamlı ilişkiye sahip olmadığı görülmüştür. Literatürde yapılmış diğer araştırmalar incelendiğinde duygusal zekâ ile depresyon düzeylerinin yaş ve cinsiyet değişkenleri arasında farklılıklar olduğu görülmüştür.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim