Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • Sistem İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kocaman, Gizem Melissa" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Özgül öğrenme güçlüğü belirtileri olan çocuklarda wechsler çocuklar için zekâ ölçeği-IV alt puanlarının incelenmesi
    (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2020) Kocaman, Gizem Melissa
    Özgül Öğrenme bozuklukları (ÖÖG), bireylerin dinleme, konuşma, okuma, anlama, matematik hesaplama, matematiksel mantığı anlama ve yazmayı öğrenme ve kullanma yeteneklerinde gecikme veya sapma ile karakterize olan heterojen bir grup bozukluk için kullanılan bir terimdir. ÖÖG olan bireyler bilişsel fonksiyonları, zekaları normal olması ve yeterli olanaklara sahip oldukları halde akademik performansta ciddi güçlükler yaşarlar. ÖÖG tanısı koymada, öğrenme ve bellek gibi bilişsel işlevi değerlendirmede Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği-Geliştirilmiş Formu (Wechsler Intelligence Scale for Children Revised: WISC-R) kullanılmaktadır. Son yıllarda ülkemizde Wechsler Çocuklar İçin Zekâ Ölçeği-IV (WÇZÖ-IV) standardizasyonu yapılmış olup, bu yeni güncellenmiş formu kullanılmaya başlanmıştır. Amaç: Çalışmamızın temel amacı WÇZÖ-IV'ün sağlıklı ve ÖÖG örneklemlerinde ölçtüğü özellikleri ve ÖÖG ve sağlıklı grubunun WÇZÖ-IV'ün alt testlerindeki farklılıkları ortaya koymaktır. Yöntem: Çalışmanın örneklemini İstanbul ilinde bir vakıf hastanenin çocuk ve ergen psikiyatrisi polikliniğinde ÖÖG tanısı alan 48 çocuk ile aynı hastanenin çocuk sağlığı ve hastalıkları bölümünde takip edilen sağlıklı 50 çocuktan oluşturmaktadır. Çocuklara Kişisel Bilgi Formu doldurulmuş ve WÇZÖ-IV testi uygulanmıştır. Bulgular: Araştırmamızda WÇZÖ-IV Zekâ Testi alt boyutlarından Çalışma belleği, İşlemleme hızı ve Tüm ölçek puanları karşılaştırıldığında, ÖÖG olan çocukların puanlarının sağlıklı çocukların puanlarına kıyasla anlamlı derecede düşük olduğu saptanmıştır. ÖÖG ile normal çocukların WÇZÖ-IV Zekâ Testi alt boyutlarından Sözel Kavrama Testi, Algısal Akıl Yürütme puanları karşılaştırıldığında, ÖÖG olan ile sağlıklı olan çocukların puanlarına arasında farklılık bulunmamıştır. Sonuç: Bu araştırmada literatür verileriyle paralel şekilde ÖÖG olan çocukların WÇZÖ-IV Zeka Testi alt boyutlarından Çalışma belleği, İşlemleme hızı ve Tüm ölçek puanlarının sağlıklı çocukların puanlarına kıyasla anlamlı derecede düşük olduğu saptanmıştır. Sonuçların WÇZÖ-IV performansları açısından ÖÖG alt tiplerine ayrıştırılmış grupların ve OOG+Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunun birlikte görüldüğü hasta grubunun dahil edildiği gelecekte yapılacak çalışma bulgularıyla desteklenmesine ihtiyaç bulunmaktadır.

| İstanbul Gelişim Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Cihangir Mahallesi, Şehit Jandarma Komando Er Hakan Öner Sokak, No:1, Avcılar, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim